Zakład pogrzebowy – czy to dobry biznes
Na śmierci z pewnością można zarobić, tym bardziej że jest ona nieunikniona. Gdzie jednak tkwi klucz do sukcesu? Konkurencja jest bowiem duża i w branży funeralnej trudno się wybić.
O jakich elementach związanych z funkcjonowaniem domu pogrzebowego należy pomyśleć zawczasu, by w ostateczności pomysł nie stał się przysłowiowym gwoździem do trumny?
Praca przedsiębiorcy pogrzebowego to specyficzny fach. Choć każdy może się nim zająć, nie każdy odnajdzie się w codziennym obcowaniu ze śmiercią. Niezbędne cechy charakteru to wrażliwość i życzliwość, wyrozumiałość oraz cierpliwość – tak konieczne w przypadku kontaktu z najbliższymi osobami zmarłych osób. Liczy się także takt i dyskrecja, by potencjalny klient nie odnosił wrażenia, że wchodząc do siedziby firmy, atakuje się go reklamą.
Na drodze do sukcesu przyda się też odpowiednia lokalizacja zakładu, np. w pobliżu cmentarza czy urzędu stanu cywilnego, ważne, by klienci czuli się w danym miejscu komfortowo oraz godnie.
Należy opracować również ciekawą nazwę firmy i zrobić wszystko, by zaoferować Klientom coś, co wyróżni się na tle oferty innych zakładów. Może będą to karawany o oryginalnym wyglądzie?
Liczy się także odpowiednia reklama – najlepiej w gazetach, tuż przy nekrologach, ale też w internecie. Solidnie i rzeczowo prowadzona strona internetowa będzie podstawą wirtualnego marketingu.
Tym, co jednak odegra dużą rolę w powodzeniu naszego biznesu będą ludzie, których zatrudnimy. Zakładu nie poprowadzimy bowiem w pojedynkę. Kluczowy będzie więc dobór odpowiednich pracowników, których będzie cechować takt, wrażliwość oraz wyrozumiałość, brak jakichkolwiek nałogów, a także schludna i odpowiednia do charakteru pracy prezencja.
Trzeba także dodać, że początki funeralnego przedsięwzięcia będą z pewnością dosyć kosztowne, na co również należy się przygotować. Jednak zainwestowane rozsądnie i we właściwych ludzi, mogą z czasem przynieść znaczne zyski.
Interesuje Cię podobna tematyka? Zajrzyj tutaj.
Nadesłał:
Majkel007
|