Zdrowy biznes
Pracownik to najważniejszy kapitał każdego przedsiębiorstwa, dlatego warto dbać o jego komfort pracy, satysfakcję oraz zdrowie.
System prowizyjny, nowoczesne narzędzia pracy czy służbowy samochód, to nie jedyne dziś elementy składające się na system motywacyjny poza płacą zasadniczą. Coraz częściej są to programy sportowe, a także zdrowotne i chociaż trend ten opanował już większość korporacji, dociera również do mniejszych firm - na całe szczęście. Celem nadrzędnym powinno być bowiem dbanie o kondycję i samopoczucie pracowników tak, by byli szczęśliwsi i mniej chorowali. Perspektywicznie takie działanie każdej firmie bardzo się opłaca. Zdrowy, wypoczęty pracownik to inwestycja, która przynosi wymierne korzyści.
Każdy zatrudniający ma obowiązek świadczeń na rzecz pracownika z zakresu medycyny pracy, które, jako badania wstępne lub okresowe, mają na celu sprawdzenie jego predyspozycji i możliwości względem wykonywania obowiązków w firmie. Różnią się one swym zakresem czy diagnostyką w zależności od specyfiki zawodu, niemniej w swej częstotliwości i charakterze nie są wystarczające.
W świecie pędu za karierą, stresu i braku czasu na odpoczynek o zachorowanie nie trudno. Prowadząc firmę warto poważnie rozważyć opłacenie przeznaczonych dla załogi przedsiębiorstwa dodatkowych świadczeń medycznych. Kliniki proponują je zazwyczaj w postaci pakietów medycznych, abonamentów. W ramach takiego abonamentu, w prywatnej placówce medycznej, zatrudniony ma stały dostęp do wielu lekarzy specjalistów, bez uciążliwych formalności i kolejek - na ich pomoc może często liczyć szybciej i w bardziej dogodnych dniach czy godzinach. Takie udogodnienia dają szefowi pewność, że ewentualna absencja zostanie zredukowana do minimum. Abonamenty medyczne stanowią również niewątpliwy filar dobrego PR wewnętrznego i świetny sposób na zatrzymanie ludzi w firmie. Kształtowanie wizerunku jako dobrego pracodawcy, dbającego o zdrowie podwładnych, przyniesie tylko pozytywne efekty - poprawi motywację i efektywność załogi. Pracownicy czując, że firma się nimi opiekuje na pewno dłużej pozostaną lojalni. Sami zainteresowani potwierdzają zresztą w przypadku aż 88% wskazań, że wśród najbardziej cenionych benefitów poza pensją jest właśnie opieka medyczna.
Wymierne i zauważalne efekty przynoszą również cykliczne działania doraźne. Ich przykładem mogą być szczepienia zapobiegawcze w okresie wzmożonych zachorowań na grypę. W znaczącym stopniu zmniejszają ryzyko pracowniczej niedyspozycji, a co za tym idzie - prowadzą do redukcji sezonowych zwolnień. Same ich wykonanie również nie musi się wiązać z nieobecnością zatrudnionych. Na rynku coraz więcej lecznic, wychodząc naprzeciw potrzebom firm, przeprowadza już nawet badania bezpośrednio w zakładach pracy.
Ofertę wyjazdową dla firm prowadzimy nie tylko w zakresie szczepień, ale i szeroko rozumianej profilaktyki zdrowotnej pracowników, pozwalającej na wczesne wykrycie najczęstszych chorób cywilizacyjnych - mówi Maciej Majewski, Kierownik Działu Wsparcia Sprzedaży w Prywatnej Lecznicy Certus z Poznania. Badani rzeczywiście wykazują optymizm wobec takiej inicjatywy, a zamawiający mają poczucie, oczywiście słuszne, optymalizacji działań w tym zakresie. My cieszymy się natomiast z możliwości wdrożenia w razie konieczności efektywnego i szybkiego leczenia u danego pacjenta.
Nie trzeba chyba więcej argumentów aby udowodnić, że wprowadzenie pakietu dedykowanej pracownikom opieki i badań medycznych decyduje o wzroście ich wydajności, zaangażowania oraz identyfikacji z przedsiębiorstwem, a tym samym o uzyskiwanych przez firmę przychodach.
Nadesłał:
adStone
|