Zespół Toyota Terratrek Competition ogłosił plany startowe na 2010 rok
Rok 2010 zapowiada się bardzo pracowicie. Zespół Toyota Terratrek Competition weźmie udział w kilku rundach Pucharu Europy Międzynarodowej Federacji Samochodowej, rajdzie Silk Way oraz Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych. Głównym celem będzie jednak Rally Dakar 2011.
Rajdy samochodowe nierozerwalnie łączą się z dużymi emocjami i twardą walką. Taki też będzie najbliższy rok dla teamu Toyota Terratrek Competition. W lutym ogłoszone zostały plany startowe TTC na sezon 2010.
Pierwszym tegorocznym wyścigiem będzie Italian Baja (18-21 marca), czyli włoska runda w Pucharze Europy Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA). Załoga TTC weźmie również udział w pozostałych rundach zawodów Pucharu Europy - w Hiszpanii (Baja España Aragon), na Węgrzech (HunGarian Baja) oraz w Portugalii (24a Baja Portalegre 500). Kolejnym sprawdzianem będą Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych (RMPST). Tu Toyota Terratrek Competition zmierzy się w przynajmniej dwóch startach - Baja Polonia i Baja Poland.
Ciężkim testem będą również maratony pustynne w Afryce oraz rajd Jedwabnym Szlakiem. Silk Way Rally jest dla wielu załóg generalnym sprawdzianem przed Dakarem. Zespół TTC brał w nim udział w 2009 roku jako jedyna polska ekipa. Według nieoficjalnych informacji tegoroczna edycja Silk Way Rally zostanie w całości rozegrana na terenie Rosji. Patronat nad rajdem obejmie rząd Federacji Rosyjskiej, a trasa wyścigu zostanie poprowadzona z Sankt Petersburga do Soczi.
Sezon 2009 bardzo dużo nas nauczył. W tym roku zamierzamy wykorzystać zdobyte doświadczenie w walce o czołowe pozycje - mówi Aleksander Sachanbiński, lider i kierowca Toyota Terratrek Competition. - Każda runda Pucharu Europy czy Rajdowych Mistrzostw Polski to inne warunki terenowe, różnice w przygotowaniu i organizacji imprezy. Jednak większość startów w 2010 to rajdy, w których braliśmy udział w zeszłym roku. Wiemy co nas czeka, więc jedziemy walczyć! W naszych planach nie zabrakło również ekstremalnych akcentów. Maratony pustynne, a przede wszystkim azjatycki Silk Way Rally, to prawdziwe testy wytrzymałości dla naszego Land Cruisera oraz sprawności całej ekipy TTC. Zwieńczeniem sezonu będzie oczywiście Dakar Rally 2011.
Rok 2009 był dla zespołu Toyota Terratrek Competition bardzo udany. TCC zajął wysokie, czwarte miejsce w klasie T2 w klasyfikacji Pucharu Europy FIA. W tym roku fani liczą na podium.
Sponsorami teamu Toyota Terratrek Competition w sezonie 2010 są TOYOTA (partner TCC), ERBUD S.A. oraz firma EcoTec - francuski producent specjalistycznej chemii motoryzacyjnej wykorzystywanej podczas Dakar Rally. Tegoroczny lista sponsorów nie jest jeszcze zamknięta.
Pełna lista startów, w których będzie można zobaczyć team Toyota Terratrek Competition:
18.03.2010 - Italian Baja, ITA
1.05.2010 - Rallye Oilibya of Tunisia, TUN*
11.06.2010 - Amber Baja*
2.07.2010 - Baja Polonia
23.07.2010 - Baja Espana Aragon 2010, ESP
26.08.2010 - HunGarian Baja, HUN
3.09.2010 - Baja Poland, POL
9.09.2010 - SILK WAY RALLY
15.10.2009 - Ostatnia runda RMPST - Automobilklub Orski*
28.10.2010 - 24 Baja Portalegre 500, PRT
30.10.2010 - El Chott/Shamrock Rallye du Maroc 2010*
1.01.2011 - DAKAR RALLY 2011
*start niepotwierdzony.
Tegorocznym priorytetem są starty w Pucharze Europy FIA oraz co najmniej jeden rajd pustynny będący przygotowaniem do Dakaru 2011.
O Toyota Terratrek Competition:
Team rajdowy TTC tworzą: Aleksander Sachanbiński - kierowca rajdowy i twórca zespołu, uczestnik m.in. Dakar 2010, Dakar 2009, Italian Baja 2009, Baja Hungaria 2009, Silk Way Rally, Baja Portalegre 2009, Baja Espana 2009, Erg Oriental 2008, rajdów Drezno-Wrocław 2007 i 2008, Cross Country Rally - Vsetin 2007, Baja Slovakia 2007, oraz doświadczony pilot Arkadiusz Rabiega, uczestnik Dakar 2010, Dakar 2009, Italian Baja 2009, Baja Hungaria 2009, Silk Way Rally, Baja Portalegre 2009 i Baja Espana 2009, pilot w zawodach Erg Oriental 2008, Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych 2007 i 2008 (gdzie zdobył dwukrotnie tytuł mistrza w klasie O2). Obsługą i wsparciem załogi zajmują się mechanicy: Arkadiusz Święcicki (specjalista elektryk i znawca silników) oraz Rafał Matyszkiewicz (odpowiada za zawieszenie, systemy hamulcowe i paliwowe). Członkiem TCC jest również Piotr Domański, team manager odpowiadający za logistykę i kontakty z organizatorami rajdów oraz kierowca ciężarówki serwisowej.
Duet Sachanbiński - Rabiega jeździ Toyotą Land Cruiserem KDJ 120, dostosowanym do specyfikacji rajdów maratońskich i pustynnych przez Toyota France Competition. Mechanicy towarzyszą rajdowcom w nowocześnie wyposażonej ciężarówce serwisowej MAN TGM 13-280 4X4.
Nadesłał:
ap
|