Zoom Bonarki na smartfonową modę
Zdjęcia na najwyższym poziomie kontra smartfonowa „masówka”. Wystawa fotografii Grand Press Photo skłoniła Bonarkę do przyjrzenia się nowej fotomodzie. Po co ludzie robią miliardy zdjęć i co im to daje?
Smartofonową manię komentują amatorzy i specjaliści w najnowszym odcinku projektu Bonarki „Albośmy to jacy tacy. Trendy i Tradycje".
Według badań CBOS z tego roku smartfona używa już 57% dorosłych Polaków*. Poza prowadzeniem rozmów i SMS-owaniem używają go przede wszystkim do robienia zdjęć. Masowo fotografujemy wszystko. Jedzenie na talerzu, numer telefonu z ulotki, a nawet sytuacje intymne. Przed wszystkim robimy też mnóstwo selfie.
Jaka jest wartość tych zdjęć? Co motywuje ludzi do ich wykonywania? Czy staliśmy się zakładnikami smartfona? Zjawisku Bonarka przygląda się wraz z ekspertami. Między innymi z dr Agnieszką Całek z Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, zajmującą się kulturą popularną, mediami społecznościowymi i netnografią.
O przyszłość fotografii ekipa Bonarki zapytała z kolei zawodowego fotografa, laureata konkursu Grand Press Photo 2017 - Tomasza Padło.
Z kamerą zawitała także do Podgórskiego Domu Fotografii, gdzie porozmawiała z Sebastianem Przybylskim, fotografem portrecistą.
Najnowszy odcinek cyklu „Albośmy to jacy tacy..." można oglądać m.in. na oficjalnym profilu Facebookowym Bonarki (https://www.facebook.com/BonarkaCityCenter).
„Albośmy to jacy tacy..." to niekomercyjny projekt Bonarki, w ramach którego śledzi stosunek do tradycji oraz współczesne trendy w sferze obyczajowości Krakowa i Małopolski. Zaprasza do niego ekspertów różnych dyscyplin, m.in. socjologów, kulturoznawców i trendwatcherów. Stałym elementem projektu są uliczne sondy.
ŹRÓDŁO DANYCH:
* Komunikat z badań Nr 99/2017. Korzystanie z telefonów komórkowych. Centrum Badania Opinii Społecznej.BONARKA CITY CENTER
Bonarka City Center to wielofunkcyjne centrum miejskie, powstałe na obszarze około 19 ha poprzemysłowych
terenów dawnych zakładów chemicznych w krakowskiej dzielnicy Podgórze. Na obszarze ponad 92 tys. m2
powierzchni użytkowej znajduje się 230 punktów handlowo-usługowych i restauracji w tym: Auchan, Leroy Merlin, Media Expert oraz Kino Cinema City, jeden z największych multipleksów kinowych w Polsce. Na Klientów Centrum czeka bezpłatny parking na 3200 samochodów. Ponadto, na terenie Bonarka City Center znajduje się jeden z pierwszych na świecie ośrodków edukacyjno-wychowawczych w centrum handlowym: „Siemacha Spot" o powierzchni całkowitej 700 m2. W jego skład wchodzą m.in.: wielofunkcyjne sale edukacyjne, muzyczne, multimedialne oraz pokój konferencyjny. Obiekt został wybudowany przez TriGranit Corporation, który obecnie jest jego zarządcą.
NEPI ROCKCASTLE PLC
Właściciel Bonarki NEPI Rockcastle plc jest wiodącym inwestorem oraz deweloperem nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej, którego akcje notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu oraz Amsterdamie. Znajduje się również w pierwszej dziesiątce firm z branży nieruchomości komercyjnych w kontynentalnej Europie pod względem wartości rynkowej.
Firma posiada jeden z największych portfeli nieruchomości w Rumunii, Polsce oraz na Słowacji, a także wyraźnie zaznacza swoją obecność w Chorwacji, Czechach oraz Serbii. Jej wykwalifikowany i doświadczony zespół aktywnie zarządza portfelem wysoko ocenianych nieruchomości komercyjnych. NEPI Rockcastle charakteryzuje przemyślana strategia rozwoju firmy kładąca nacisk na planowanie, jakość wykonania, zrównoważony rozwój, etykę pracy oraz oszacowanie ryzyka na wczesnym etapie. Firma uzyskała rating agencji Standard & Poor (BBB, stabilna perspektywa) oraz Moody (Baa3, pozytywna perspektywa).
Nadesłał:
bezstronny22
|