Biznesowe okazje, które warto osłodzić
Pozytywny PR i relacje to podstawa współczesnego biznesu. Stale dbamy o kontakty, a jak wiadomo nic ich tak nie osładza jak… słodycze. A jeśli mówimy o słodkościach to warto pomyśleć o ich oryginalnej i prestiżowej formie.
Relacje z upominkiem w tle
Zbudowanie biznesowych relacji można śmiało nazwać sztuką, gdyż o ich sukcesie decydują osobiste predyspozycje i umiejętności miękkie. To nie znaczy jednak, że osoby, które nie czują się do końca pewnie w nawiązywaniu relacji są skazane na niepowodzenie. Tu na pomoc przychodzą marketingowe upominki, które nie tylko pomagają w budowaniu pozytywnych kontaktów, ale także ratują patowe sytuacje. Jednak nie chodzi o coś banalnego – kolejny kubek, długopis czy smycz. W pamięci odbiorcy najlepiej zapada coś, co wyróżnia się oryginalnością i jakością, a często również jest spersonalizowane i przygotowane specjalnie dla niego. Właśnie dlatego w takich sytuacjach słodkości zachwycające formą i smakiem sprawdzają się doskonale. Kiedy szczególnie warto o nich pamiętać i z takich rozwiązań skorzystać?
1. Święta – Na Boże Narodzenie firmy wręcz prześcigają się w przygotowaniu ciekawych prezentów dla swoich klientów czy partnerów biznesowych. Chyba wszyscy otrzymujemy w tym okresie słodkie kosze, bombki, butelki czerwonego wina. Często nawet nie jesteśmy w stanie spamiętać, co i od kogo dostaliśmy. W tym prezentowym szumie warto zadbać o wyróżniający się upominek, bo właśnie wyjątkowość sprawia, że trafimy do serca odbiorcy. Takim podarunkiem mogą być świąteczne ciastka w kształcie czapek Mikołaja – nietypowy pomysł, świetne wykonanie nawiązujące bezpośrednio do świąt Bożego Narodzenia, a do tego świąteczny smak ciastka - gruszka, wanilia, cynamon, czekolada, orzech laskowy, przyprawy korzenne.
2. Szczególne okazje – czyli urodziny, imieniny, jubileusze i wszystkie inne okoliczności, w których możemy komuś złożyć życzenia czy pogratulować sukcesu. Jeśli mamy z kimś dobre, bliskie czy nawet półprywatne relacje, to warto o tych datach pamiętać. Wydarzeniami wartymi świętowania będą z pewnością urodziny ważnego klienta, otrzymanie przez niego nagrody czy awansu. W takich sytuacjach doskonale sprawdzą się życzenia i personalizowana słodkość. Nawet drobny upominek zapadnie w pamięć obdarowanego i pozytywnie wpłynie na wzajemne relacje. Jeśli to sukces, który świętuje cała firma, warto pomyśleć o prezencie dla wszystkich pracowników – tort w kolorystyce firmy, z odpowiednią dekoracją i dedykacją to zawsze dobry pomysł.
3. Prezent konferencyjny – jak wyróżnić się podczas organizowanej dla klientów konferencji czy eventu? To pytanie spędza sen z powiek wielu marketerom. W takich sytuacjach najlepiej jest postawić na oryginalny pomysł, doskonałą jakość i element zaskoczenia. Drobny, słodki upominek, którego kształt i kolor będzie odbiegać od tego, co spotykamy na co dzień, może okazać się kluczem do sukcesu. Przykłady? Oto one. Jeśli organizujesz konferencję informatyczną – może warto zrobić ciastka z ilustracją układów scalonych? Planujesz konferencję prasową dla blogerek modowych – z pewnością przypadną im do gustu eleganckie petit gateau w kolorze najnowszej kolekcji. Informujesz o wprowadzeniu nowej linii zapachowej kosmetyków i chcesz przekazać tę informację w niekonwencjonalny sposób? Czy można zrobić to lepiej niż częstując dziennikarzy ciastkami o smakach odpowiadających zapachom nowej kolekcji?
4. Ważne wydarzenia – chociażby podpisanie istotnej umowy czy kontraktu. Przychodząc na takie spotkanie zaskoczymy kontrahenta wręczając mu drobny, lecz wyjątkowy upominek. Jest to także miły gest na zakończenie często długich negocjacji, którym nierzadko towarzyszy stres.
Nowa komunikacja – czas, start!
Po wakacjach wracamy do pracy pełną parą. Wtedy biura zaczynają znowu tętnić życiem – pojawiają się nowi klienci, kontrakty, witamy nowych pracowników. Warto więc pomyśleć o tym, co warto wprowadzić w życie firmy aby poprawić i ocieplić jej wizerunek. Nowoczesne trendy w cukiernictwie wprowadzają tę branżę na zupełnie inny poziom i oferują produkty spersonalizowane pod konkretnego odbiorcę. Czemu więc nie pomyśleć o czymś , co nie tylko osłodzi, ale i wyróżni naszą firmę na tle konkurencji? Pomyślcie – przychodzicie do pracy, a na biurku czeka malutkie opakowanie ze słodkim podarunkiem – takie ciastka w kolorach firmy zajadali w minionym roku pracownicy AXA Assistance, SAGE czy PORR. Nie mieli wątpliwości, że słodka komunikacja to dobry pomysł! Zatem uczmy się od najlepszych!
Artykuł ekspercki Natalii Sitarskiej Insight Manager DESEO
DESEO Patisserie & Chocolaterie to luksusowa cukiernia specjalizująca się w ciastkach typu petit gateau, tortach i czekoladowych pralinach. Marka DESEO opiera się na takich filarach jak wysoka jakość, kreatywność oraz otwartość na innowacyjne rozwiązania i aktualne trendy. DESEO Patisserie & Chocolaterie zostało wyróżnione nagrodą Best of Warsaw, przyznawaną przez Warsaw Insider, w kategorii Dessert jako najlepsza cukiernia 2015 r.
www.deseopatisserie.com
Nadesłał:
KnowledgeHub Fund
|