Co należy wiedzieć o szlifowaniu szyb


Co należy wiedzieć o szlifowaniu szyb
2014-03-04
Kierowcy często lekceważą te z pozoru najmniejsze, mało znaczące awarie w swoich samochodach. Dobrym przykładem może tutaj być porysowana szyba np. przez drobny kamyk, wyrzucony spod kół poprzedzającego nas pojazdu. Wbrew pozorom jest to bardzo niebezpieczna usterka.

Malutka rysa, nawet ta ciężko widoczna narusza całą konstrukcję szyby i może prowadzić do wielu niebezpiecznych sytuacji. Większość kierowców mając na uwadze bezpieczeństwo swoje i innych uczestników ruchu decyduje się na naprawę takiej szyby. Niestety bardzo często pod pojęciem naprawy szyby mamy na myśli jej szlifowanie, które polega na usuwaniu materiału (szkła) aż do momentu zniknięcia rysy.

Mogło by się wydawać, że po takim zabiegu problem jest rozwiązany, jednak rzeczywistość jest zupełnie inna. Szyba w miejscu szlifowania ma inną grubość niż na pozostałym obszarze co powoduje zniekształcenia obrazu w polu widzenia kierowcy, utrudniające ocenę rzeczywistej sytuacji na drodze. Szlifowana szyba jest również mniej odporna na różne wstrząsy i drgania powstałe w trakcie jazdy. Ryzyko jej rozbicia się na drobne kawałki podczas kolizji jest także dużo większe niż w przypadku „zdrowej” szyby. Szlifowanie zalecane jest w przypadku uszkodzeń punktowych, których średnica nie przekracza średnicy około 24mm, czyli mniej więcej średnicy monety pięcio złotowej. W przypadku większych pęknięć, rozchodzących się po szybie rekomendowana jest jej wymiana.

Należy pamiętać, że czołowa szyba jest bardzo ważnym elementem w konstrukcji całego pojazdu i jej osłabienie spowodowane szlifowaniem może okazać się niebezpieczne. Czasami warto więc rozważyć tę droższą opcję jaką jest zakup i montaż nowej szyby, mając na uwadze bezpieczeństwo i komfort jazdy.

We współpracy z: www.MotoCentrum.pl

Nadesłał:

lukaszs

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl