EUROPEJSCY E-KONSUMENCI CORAZ CZĘŚCIEJ KUPUJĄ U ZAGRANICZNYCH SPRZEDAWCÓW


EUROPEJSCY E-KONSUMENCI CORAZ CZĘŚCIEJ KUPUJĄ U ZAGRANICZNYCH SPRZEDAWCÓW
2018-02-09
Jak wskazuje badanie UPS Europe Pulse of the Online Shopper™ 2017 , detaliści mają większą szansę na rozwój swojej działalności, ale także są zobligowani do oferowania spersonalizowanych usług odpowiadających na oczekiwania internautów.

Badanie wykazało, że dla e-konsumentów kupujących w zagranicznych sklepach internetowych kluczowe są: zabezpieczenie płatności (75%); jasno określony całkowity koszt zamówienia, obejmujący cła i opłaty (72%); przejrzyste zasady zwrotów (63%); ceny podane w walucie kraju kupującego (63%); oraz szybkość dostawy (62%).

 

– Dzięki Internetowi sprzedawcy mogą oferować swoje produkty klientom na całym świecie. Nasze badanie pokazuje, że prawie trzy czwarte europejskich e-konsumentów nabywa towary poza granicami własnego kraju, co otwiera perspektywy rozwoju dla małych i dużych sprzedawców detalicznych – powiedział Abhijit Saha, Wiceprezes ds. Marketingu UPS Europe. –  UPS wspiera przedsiębiorców w prowadzeniu działalności międzynarodowej tak, aby była ona równie prosta jak obsługa rynku lokalnego.

 

Badanie UPS wykazało także, że 96% europejskich e-konsumentów zdecydowało się na zakupy za pośrednictwem internetowych platform handlowych zamiast przez stronę internetową sprzedawcy. Respondenci wskazali, że platformy handlowe oferują bardziej atrakcyjne ceny (67%) oraz większy wybór produktów z danych kategorii (43%).    

 

Dla ponad połowy Europejczyków (52%) kupujących przez Internet liczba dostępnych opcji wysyłki stanowi kluczowe kryterium przy wyszukiwaniu i wybieraniu produktów, natomiast dla 75% ważna jest możliwość bezpłatnego zwrotu towaru. Ponadto, 63% kupujących wyraziło zainteresowanie wysyłką do alternatywnego punktu odbioru z wydłużonymi godzinami otwarcia, jeżeli opłaty byłyby niższe niż koszty dostawy do domu.

 

Dzisiejsi konsumenci coraz częściej dokonują zakupów za pośrednictwem smartfonów. Wyniki badania pokazały, że aż 43% użytkowników zakupiło produkty za pomocą swoich urządzeń. Ponadto, kupujący korzystają ze smartfonów do wyszukiwania sklepów lub informacji o sklepach (78%), śledzenia realizacji zamówień (78%) czy porównywania cen (75%).

 

Najważniejsze wnioski z badania dotyczące Polski:

 

·         64% polskich e-konsumentów kupuje od sprzedawców z innych krajów, w tym 69% od europejskich detalistów.

·         97% polskich e-konsumentów nabyło produkty za pośrednictwem platform handlowych, a 37% deklaruje, że ponownie skorzysta z tej formy zakupów.

·         76% polskich e-konsumentów uważa, że opcja bezpłatnej wysyłki jest kluczowa na etapie płacenia za towar, a 71% uważa możliwość bezpłatnego zwrotu towaru za ważne kryterium wyboru sprzedawcy.

·         73% polskich e-konsumentów jest zainteresowanych wysyłką do alternatywnego punktu odbioru z wydłużonymi godzinami otwarcia przy niższej opłacie. Jest to więcej niż w jakimkolwiek innym kraju.

 

Informacje o badaniach UPS Pulse of the Online Shopper

Celem badania UPS Pulse of the Online Shopper jest poznanie zwyczajów zakupowych konsumentów od etapu przed dokonaniem zakupu do etapu po zrealizowaniu dostawy. Badanie z 2017 r. bazowało na ankiecie comScore przeprowadzonej wśród ponad 6, 4 tys. respondentów z sześciu krajów Europy (Francja, Niemcy, Włochy, Polska, Hiszpania i Wielka Brytania) dokonujących zakupów w Internecie. 

Nadesłał:

solskibm2016

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl