Jak stworzyć chwytliwy nagłówek?
Skuteczny nagłówek to taki, który przyciąga jak najwięcej odbiorców i potencjalnych klientów. Powinien łatwo zapadać w pamięć i i zachęcać do dalszego zapoznania się z tekstem. Jego stworzenie nie jest jednak proste, zwłaszcza bez doświadczenia w kreatywnym copywritingu.
To najczęściej właśnie copywriterzy zajmują się brandingiem i tworzeniem nagłówków oraz wszelkiego rodzaju treści na potrzeby internetu. Można jednak spróbować pokusić się o własną inicjatywę na tym polu. Jakimi zasadami należy się wówczas kierować?
Wygląd nagłówka - na co najłatwiej zwrócić uwagę?
Banalny nagłówek nie zachęca do dalszego czytania artykułu. W efekcie wszystko co się pod nim znajduje, umknie naszej uwadze i to bez znaczenia czy będzie to tekst poradnikowy, czy oferta handlowa. Musi on się zatem wyróżniać, z tego względu stosuje się pogrubienia. W treści najczęściej pojawiają się nagłówki h3, chociaż stosowane są również inne oznaczenia języka html.
Wyliczanka - wykorzystaj magię liczb!
Istnieje wiele sposób na stworzenie chwytliwego nagłówka. Jednym z nich jest wyliczanka. Internauci kochają liczby, zwłaszcza gdy stoją za nimi konkrety. Takie nagłówki mogą brzmieć bardzo zróżnicowanie. Już na wstępie określają jednak mniej więcej czego można się spodziewać po treści artykuły. Przykładowe z nich to: "Top 5 trendów na sezon wiosna-lato", "10 sposób na walkę z otyłością", "7 mitów o diecie bezglutenowej", "15 najlepszych książek 2017 roku".
Bądź jak Madonna, czyli marzenie o staniu się gwiazdą
Nie bez powodu gwiazdy i celebryci angażowani są do reklamy. Większość ludzi zazdrości im pieniędzy, sławy, wyglądu, możliwości. Chcemy być jak oni, dlaczego więc nie wykorzystać tego podczas tworzenia nagłówków? Pokażmy czytelnikom, że mogą robić daną rzecz identycznie jak ich idole. Jak będą wyglądać takie nagłówki? "Śpiewaj lepiej niż Rihanna - lekcje śpiewu dla każdego", "Bądź zmysłowa jak Shakira - szkoła pole dance" , "Zostań drugim Lewandowskim - piłka nożna dla najmłodszych".
Kto pyta, nie błądzi
To dawne przysłowie kryje w sobie wiele prawdy. Internauci każdego dnia zadają mnóstwo zapytań do wyszukiwarki. To duży potencjał, który warto wykorzystać. Zamiast głowić się nad treścią nagłówka, można wstawić właśnie takie zapytanie. Będzie to wyglądać następująco: "Jak schudnąć w 4 tygodnie?", "Czy farbowanie włosów w ciąży jest bezpieczne?". Pytanie jest praktycznie dowolne, zaraz pod nim powinna jednak znajdować się wyczerpująca odpowiedź, tak, aby użytkownik mógł znaleźć dokładnie to, czego w danej chwili szuka.
Podsumowanie
Istnieje wiele metod tworzenia chwytliwych nagłówków, specjalizuje się w nich chociażby firma www.aplanmedia.pl, powyżej znajduje się zaledwie kilka z nich. Z pewnością ich znajomość okaże się przydatna podczas tworzenia wszelkiego rodzaju treści do sieci. Innym równie popularnym sposobem na dobry nagłówek może być dodanie znaku zapytania do zdania twierdzącego. W ten sposób można wzbudzić w czytelniku dozę zaciekawienia. Przykład - "Natalia Siwiec urodziła córkę?", "Cezary Pazura odchodzi na emeryturę?". Dobrym sposobem jest także złożenie czytelnikowi obietnicy: "Nacz się niemieckiego w 90 dni".
Nadesłał:
slawek
|