Kraków turystycznym hitem
Bonarka w ramach projektu „Albośmy to jacy tacy. Trendy i tradycje” przyjrzała się fenomenowi Krakowa, jako turystycznej atrakcji. O zdanie zapytała nie tylko turystów, lecz także „miejsco-wych” oraz ekspertów. Skalę zjawiska, liczby i wypowiedzi prezentuje w materiale filmowym z sondą.
Jest on dostępny na kanałach społecznościowych Bonarki.
Kraków, uznawany za turystyczną Mekkę, jest licznie odwiedzany przez cały rok. Najcieplejsza pora roku dodatkowo sprzyja wojażom. Jak wynika z badań Małopolskiej Organizacji Turystycznej, w ubiegłym roku Kraków odwiedziło 12 150 000 gości, z czego 8 500 000 to turyści. Szacuje się, że było ich aż o 1 600 000 więcej niż pięć lat temu.
Trend jest rosnący. Może to efekt polsko-ukraińskiego Euro oraz Światowych Dni Młodzieży? Z pewnością także magia Krakowa, który przyciąga gości z Polski i zagranicy. Nie zawsze tak było. Właściwie od kiedy możemy mówić o Krakowie, jako turystycznym „samograju?
W materiale Bonarki analizuje to dr Artur Kurek, dziekan Wydziału Turystyki i Rekreacji krakowskiej Akademii Wychowania Fizycznego.
Każde miasto, także Kraków, ma swoją turystyczną listę must see - czyli miejsc, które każdy musi zobaczyć. W materiale filmowym Bonarka prezentuje ich listę. Wraz z Martą Wajgiel, licencjonowaną przewodniczką i prezesem Stowarzyszenia Oświatowego Zamek Królewski w Krakowie, szuka też odpowiedzi na pytanie, co przyciąga turystów do Podgórza.
Dzielnica ta przeżywa bowiem prawdziwy turystyczny boom. Swój wkład w to ma również zlokalizowane tu centrum Bonarka City Center. Zainicjowało ono wiele kampanii przybliżających dzieje dzielnicy oraz całego Krakowa, wydało mapy i zorganizowało wycieczki z przewodnikiem.
Według statystyk najwięcej turystów przyjeżdża z Wielkiej Brytanii. Ciemniejszą stroną zjawiska są grupy młodych, hałaśliwych mężczyzn żądnych rozrywek, którzy zdominowali wizerunek przybyszów
z Wysp i nie wszystkim się podobają. Przeważają jednak ci, którym to nie przeszkadza. Wystarczy policzyć: podczas pobytu w Krakowie w ubiegłym roku turyści wydali 5 miliardów 400 milionów złotych. Z roku na rok przybywa korzystających na turystyce. To właściciele hosteli, klubów, restauratorzy, przewodnicy, właściciele i kierowcy meleksów, a także dorożkarze.
Graficzne i wizualne materiały, w tym film z sondą, są dostępne na oficjalnym profilu Facebookowym (https://www.facebook.com/BonarkaCityCenter) oraz kanale YouTube Bonarka City Center.
BONARKA CITY CENTER
Bonarka City Center to wielofunkcyjne centrum miejskie, powstałe na obszarze około 19 ha poprzemysłowych terenów dawnych zakładów chemicznych w krakowskiej dzielnicy Podgórze. Na obszarze ponad 92 tys. m2 powierzchni użytkowej znajduje się 230 punktów handlowo-usługowych i restauracji w tym: Auchan, Leroy Merlin, Media Expert oraz Kino Cinema City, jeden z największych multipleksów kinowych w Polsce. Na Klientów Centrum czeka bezpłatny parking na 3200 samochodów. Ponadto, na terenie Bonarka City Center znajduje się jeden z pierwszych na świecie ośrodków edukacyjno-wychowawczych w centrum handlowym: „Siemacha Spot" o powierzchni całkowitej 700 m2. W jego skład wchodzą m.in.: wielofunkcyjne sale edukacyjne, muzyczne, multimedialne oraz pokój konferencyjny. Obiekt został wybudowany przez TriGranit Corporation, który obecnie jest jego zarządcą. Właściciel Centrum Handlowego Bonarka, firma Rockcastle Global Real Estate Company Limited (Rockcastle), inwestuje w nieruchomości na całym świecie oraz w spółki z perspektywą wzrostu wartości kapitału. Jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych na Mauritiusie oraz w Johannesburgu (RPA), a jej wartość giełdowa przekracza 2 mld USD. Aktywa Rockcastle obejmują papiery wartościowe globalnych spółek nieruchomościowych działających na rynkach rozwiniętych, m.in. w Europie, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Singapurze, oraz portfel nieruchomości w Europie Środkowo-Wschodniej.
Nadesłał:
bezstronny22
|