Młodzi zapraszają dojrzałość do sieci
Warszawa, 26 maja 2010: Czy moglibyśmy dziś wysłać naszym mamom e-kartkę z życzeniami? Niestety, wiele z nich nie korzysta z komputera i Internetu, podczas gdy my nie wyobrażamy sobie bez niego życia. UPC Polska zachęca młodych ludzi do dzielenia się wiedzą ze starszym pokoleniem.
Do tego, jak ważną rolę pełni obecnie Internet, nie trzeba przekonywać. Nieograniczony dostęp do wiedzy, informacji i usług to oczywiste zalety obecności w sieci.
Nowe przedsięwzięcie UPC pod hasłem „e-Aktywacja: Wszystkie pokolenia w Internecie!" odkrywa jednak jeszcze jedną, ważną rolę Internetu - możliwość zbliżania i łączenia ludzi w różnym wieku. Rozmawiano na ten temat podczas dzisiejszego spotkania, w którym udział wzięli m.in.: Teresa Lipowska, Olivier Janiak, dr Dominik Batorski oraz media.
„Nauka na kursie Akademii e-Seniora była dla mnie naprawdę cennym doświadczeniem i sprawiła mi ogromną przyjemność. Jeszcze rok temu nie korzystałam z komputera i Internetu. Wydawało mi się, że nie jest mi to do niczego potrzebne. Okazało się jednak, że bardzo się myliłam. Internet to naprawdę ogromne możliwości i duża wygoda. Nie warto z tego rezygnować! Ja sama, odkąd nauczyłam się korzystać z Internetu, już nie wyobrażam sobie bez niego życia, planuję wakacje, wysyłam zdjęcia oraz odbieram scenariusz mailem. Gorąco zachęcam wszystkich do nauki i odkrywania Internetu. Naprawdę wiele można przy tym zyskać." - powiedziała Teresa Lipowska, aktorka, absolwentka kursu Akademii e-Seniora.
W ramach akcji „e-Aktywacja" organizatorzy chcą przekonać młodych ludzi, aby otworzyli się na starsze pokolenie, wyszli do osób dojrzałych z propozycją wspólnej nauki i podzielili się z nimi kompetencjami cyfrowymi. Chcąc im to ułatwić, UPC stworzyło specjalny poradnik, pokazujący jak w prosty sposób przekazywać wiedzę na temat Internetu. Poradnik udostępniono na portalu społecznościowym Facebook, gdzie powstała strona Akademii e-Seniora. Wyposażono ją w aplikację, która umożliwia internetowym nowicjuszom zadawanie pytań, a wszystkim chętnym, udzielanie odpowiedzi. Fani profilu będą również mogli współtworzyć interaktywną mapę miejsc przyjaznych seniorom.
„Nie wyobrażamy sobie świata bez Internetu, ani Internetu bez dojrzałości. Przekonanie mamy czy babci do nauki korzystania z sieci może być dużym wyzwaniem. Warto je jednak podjąć i chcemy w tym pomóc, stąd pomysł na akcję oraz przewodnik dla młodych. Aktywna obecność w sieci rozwija i przedłuża młodość."- mówi Patrycja Gołos, Dyrektor działu Komunikacji i Public Affairs UPC Polska.Pomysł na zwrócenie się ku młodym ludziom i włączenie ich w działania na rzecz cyfrowej aktywacji starszego pokolenia zrodził się w wyniku doświadczeń z działalności Akademii e-Seniora UPC. Ten autorski program nauki obsługi komputera i Internetu, od 2006 roku cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem osób po 50 roku życia. Nadal jednak, wielu seniorów nie posiada odpowiednich umiejętności, aby korzystać z udogodnień cyfrowego świata. Zachęcenie młodych ludzi do dzielenia się swoimi e-kompetencjami to nowe możliwości i szansa na pełne włączenie wszystkich pokoleń do sieci.
Akademia e-Seniora jest istotną częścią programu społecznego UPC - "W jednej społeczności", który ilustrowany jest trzema pojęciami: Dostęp, Umiejętności, Możliwości. W ramach Akademii w 9 miastach (Kraków, Szczecin, Warszawa, Wrocław, Opole, Kielce, Lublin, Katowice, Bydgoszcz) powstało 10 komputerowych pracowni UPC z szerokopasmowym dostępem do Internetu. Korzystania z globalnej sieci uczą się w nich ci, którzy nie mają takiej możliwości na co dzień. Akcją objęte zostały osoby 50+, to właśnie dla nich organizowane są kursy internetowe. Celem programu Akademia e-Seniora nie jest przeszkolenie, jak największej liczby uczestników. Ważna jest ich satysfakcja z odbycia kursu i możliwość dalszego rozwijania umiejętności w pracowniach internetowych UPC oraz Klubach e-Seniora. Zdolność posługiwania się Internetem pozwala absolwentom Akademii dołączyć do społeczności internetowej i aktywnie korzystać z sieci - czerpać informacje, planować wizyty, podróże, robić zakupy czy korzystać z bankowości elektronicznej.www.akademiaeseniora.pl
UPC Polska jest wiodącym dostawcą potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do Internetu i usług telefonicznych dla klientów indywidualnych i biznesowych. W zasięgu sieci telewizji kablowej UPC znajdują się ponad 2 mln gospodarstw domowych w dziesięciu największych aglomeracjach miejskich i wielu mniejszych miastach. UPC Polska ma ponad milion abonentów telewizji kablowej, w tym 264 000 telewizji cyfrowej, 475 000 użytkowników internetu i 199 000 klientów usługi telefonicznej. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). www.upc.pl
Liberty Global, Inc. jest wiodącym, międzynarodowym operatorem telewizji kablowej. Firma oferuje zaawansowane usługi telewizyjne, głosowe i dostępu do Internetu, zapewniając 17 milionom klientów dostęp do świata informacji, komunikacji i rozrywki. Liberty Global dysponuje nowoczesnymi sieciami szerokopasmowymi w 14 krajach, głównie w Europie, ale także w Japonii, Chile i Australii. Do firmy należą również znaczne spółki medialne i producenckie takie, jak Chellomedia w Europie (Dane z dnia 30 września 2009).
Kontakty dla mediów: Patrycja GołosDyrektor Komunikacji i Public Affairs UPC Polska T +48 22 7010 936M +48 600 488 936 E Patrycja.Golos@upc.com.pl
Lidia Stępińska-UstasiakKierownik ds. Public RelationsUPC Polska T +48 22 7010 877M +48 600 488 877 E Lidia.Stepinska-Ustasiak@upc.com.pl
Dagmara KrzesińskaSpecjalista ds. Public RelationsUPC Polska T +48 22 7010 820M +48 600 488 020 E Dagmara.Krzesinska@upc.com.pl