Połowa polskich par jest znudzona tradycyjnymi randkami - badanie
Okazuje się, że dzisiejsi randkowicze odrzucają tradycyjną „kolację i film” na rzecz wspólnych doświadczeń. Stawia na nie aż 2/3 par w Polsce, co pokazuje najnowsze badanie przeprowadzone przez Huawei.
Wiele par przygotowuje się do najbardziej romantycznego dnia w roku, kupując ukochanym prezenty, pisząc kartki, rezerwując bilety do kina i próbując zdobyć rezerwację w ulubionej restauracji. Okazuje się, że dzisiejsi randkowicze odrzucają tradycyjną „kolację i film” na rzecz wspólnych doświadczeń. Stawia na nie aż 2/3 par w Polsce, co pokazuje najnowsze badanie przeprowadzone przez Huawei.
Początki Walentynek sięgają 269 roku, kiedy to obchodzono je jako święto ku czci Świętego Walentego. W XVIII wieku po raz pierwszy zapoczątkowano tradycję dawania kwiatów, słodyczy i wysyłania kartek. Obecnie zwyczaje te ulegają zmianie i zarówno pary, jak i osoby rozpoczynające randkowanie szukają doświadczeń, które tworzą trwałe wspomnienia.
Prawie połowa znudzonych tradycyjnymi randkami
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Huawei, prawie połowa polskich par (47%) zgodziła się ze stwierdzeniem, że nudzą je tradycyjne randki i szukają bardziej ekscytujących doświadczeń z partnerami lub osobami, z którymi się spotykają. Dwie trzecie zapytanych o to, jak wyglądałaby ich idealna randka twierdzi, że wolałaby doświadczenia, takie jak wspólna aktywność na świeżym powietrzu, zajęcia uczące nowych umiejętności lub wspólne przeżycia. Bardziej kreatywnych działań, takich jak lekcje gotowania, wizyta escape roomie lub parku rozrywki próbowało już 72% ankietowanych. A 84% zdecydowało się na zajęcia sportowe z partnerem, w tym trening na siłowni, wspólne wędrówkę, a nawet wspinaczkę skałkową. Zmiana w zwyczajach randkowiczów wynika z chęci tworzenia trwałych wspomnień poprzez wspólne nowe doświadczenia, które zbliżają ich do siebie. Zadeklarowało tak aż dziewięciu na dziesięciu badanych (89%), a dwie trzecie (67%) wolałoby randkę, na której mogliby się nauczyć lub doświadczyć czegoś nowego ze swoim partnerem.
Bardziej aktywne i kreatywne randkowanie
W przyszłości zdecydowana większość par (79%) planuje randki oparte na wspólnej aktywności i kreatywnych doświadczeniach. Dotyczy to zarówno tych, którzy już próbowali bardziej aktywnych spotkań z ukochanym(-ną) i chcą zrobić więcej w ciągu najbliższych 12 miesięcy, jak i tych, którzy jeszcze nie odeszli od tradycyjnych form randkowania. Wśród potencjalnych nowych aktywności największą popularnością cieszą się podróże – aż 82% osób stwierdziło, że chce je uwzględnić w randkach. Rozpoczęcie nowego hobby było popularne wśród niemalże połowy par (47%). Sport był trzecią najpopularniejszą opcją – prawie jedna trzecia (31%) planuje spróbować aktywności ruchowej podczas randki w 2023 roku.
Pary damsko-męskie mogą mieć problem z ustaleniem, które zajęcia będą wykonywać razem. Zdecydowanie więcej kobiet niż mężczyzn wybrało lekcje tańca (kobiety – 71%, mężczyźni – 36%), a płeć męska bardziej preferuje naukę gry na instrumentach muzycznych (30%, wobec 13% kobiet) oraz naukę języków obcych (42% wobec 30%). W przypadku części nowych hobby wybory kobiet i mężczyzn były bardzo podobne, np. naukę gotowania wskazała niemalże połowa kobiet i mężczyzn (46% i 47%), fotografię prawie jedna trzecia ankietowanych obu płci (32%), a zajęcia artystyczne jedna czwarta (26%).
Twórz i utrwalaj romantyczne chwile i wspomnienia
Huawei zlecił przeprowadzenie badania, aby pokazać, jak ewoluują współczesne randki i jak technologia może pomóc parom w kreowaniu, uwiecznianiu i przeżywaniu romantycznych chwil, które przetrwają całe życie. W 2023 roku jedna trzecia par będzie chciała spróbować fotografii jako nowego hobby, ponieważ wiele z nich już teraz uwiecznia romantyczne chwile za pomocą zdjęć i filmów – 58% stwierdziło, że już to robi podczas wspólnego spędzania czasu. Ci, którzy chcą spróbować podróżowania lub sportu podczas randki, mogą skorzystać z zestawu urządzeń Huawei, który jest idealnym towarzyszem podróży dla par. Razem mogą uchwycić na zdjęciach i filmach momenty z ich wędrówki z pomocą króla mobilnej fotografii – HUAWEI Mate 50 Pro. Śledzić swoje aktywności mogą ze smartwatchem HUAWEI WATCH GT 3 Pro, a kiedy chcą się zrelaksować przy muzyce, audiobookach lub podcastach – czy w samolocie, pociągu, na plaży, czy przy basenie – idealnym rozwiązaniem będą popularne słuchawki HUAWEI FreeBuds 5i lub te przeznaczone dla najbardziej wymagających – HUAWEI FreeBuds Pro 2.
Informacje o badaniu
Badania zostało przeprowadzone w styczniu 2023 przez Pollster na zlecenie HUAWEI. Wyniki są oparte na odpowiedziach 2550 respondentów z Turcji, Rumunii, Niemiec, Włoch, Francji i Polski. Szczegóły badania: CAWI, grupa docelowa: mężczyźni i kobiety w wieku 18-55 lat, reprezentatywna dla każdego kraju pod względem miejsca zamieszkania (regionu) i grup wiekowych według płci.
Nadesłał:
Mateusz Rogowski
|