Rekordowa edycja Łódź Design Festival


Rekordowa edycja Łódź Design Festival
2012-11-21
Ponad 10 000 metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej, 1100 prac autorstwa 640 projektantów. 20 lokalizacji w całej Łodzi oraz rekordowa liczba odwiedzających – ponad 45 000 osób, a to wszystko w 11 dni!
Tak przedstawia się podsumowanie tegorocznego Łódź Design Festival, którego Mecenasem Głównym już od pięciu lat jest Ceramika Paradyż.

Świadomie i kreatywnie

Łódź Design Festival jest jednym z najważniejszych wydarzeń w Polsce poświęconych sztuce projektowania. Dzięki niemu stolica regionu łódzkiego na kilkanaście dni zamienia się w mekkę życia artystycznego. Festiwal pełni również ważną misję – wpływa na świadomość mieszkańców nie tylko naszego kraju i ich postrzeganie Łodzi, jako miasta kreatywnego, ciekawego, w którym mieszkają aktywiści, realizujący swoje pasje – mówi Iwona Filipczak, Rzecznik Prasowy Ceramiki Paradyż. Polacy powinni być dumni z osiągnięć rodzimych projektantów i designerów, dlatego nasza firma wspiera ich działania i promuje talenty – dodaje.

Ceramika Paradyż na Łódź Design Festival

Jesteśmy nowoczesną firmą, która nie skupia się wyłącznie na swojej działalności biznesowej, ale jest aktywnym członkiem lokalnej społeczności, który angażuje się we współczesną debatę na temat sztuki poprzez wystawy, wykłady i warsztaty – podsumowuje Filipczak.

Ceramika Paradyż zagwarantowała odwiedzającym Centrum Festiwalowe wiele atrakcji. Zaczynając od jej stoiska ekspozycyjnego, gdzie w ramach tegorocznego hasła Festiwalu – Świadomość – pokazano oryginalne wykorzystanie płytek ceramicznych, jako elementów popularnych gier, przez kreatywne warsztaty dla najmłodszych o nazwie Paradyżowa Kraina, a kończąc na wykładzie Świadomy design w różnym wymiarze, którego gośćmi byli m.in. tacy artyści jak Tomasz Rygalik i Piotr Wełniak. Firma ufundowała także nagrodę główną w konkursie make me!, która w tym roku trafiła do rąk młodego, polskiego artysty Jana Lutyka.  

Ratujemy Mozaiki w Łodzi
Na Łódź Design Festival również miał miejsce drugi etap akcji „Ratujemy Mozaiki”, którą rozpoczęliśmy we współpracy z Fundacją Architektury w marcu tego roku. Jej ideą i głównym założeniem jest przede wszystkim zwiększenie świadomości społecznej i zwrócenie uwagi na problem niszczejących dzieł sztuki w miastach całej Polski – dodaje Filipczak.

W ramach działań związanych z Akcją, odwiedzający Festiwal mogli oglądać wystawę zdjęć Mozaiki łódzkie, autorstwa braci Adama i Stefana Brajter. 12 fotografii prezentowało dekoracje ceramiczne zdobiące przestrzeń miejską w Łodzi. Ponadto Ceramika Paradyż zorganizowała panel dyskusyjny Ochrona dziedzictwa kulturowego w czasach wolnego rynku, w którym udział wzięli przedstawiciele środowisk artystycznych: Adam Brajter – Społeczny Opiekun Zabytków, wiceprezes Towarzystwa Opieki nad Zabytkami w Łodzi; Stefan Brajter – łódzki grafik i fotograf, Krzysztof Candrowicz – pomysłodawca i koordynator licznych projektów związanych z kulturą w Łodzi, Janusz Kaniewski – projektant, kurator akcji Ratujemy Mozaiki, współzałożyciel studia Kaniewski Haute Design oraz Jarosław Suchan – Dyrektor Muzeum Sztuki w Łodzi. Moderatorem panelu była Katarzyna Juchniewicz z Fundacji Architektury.

Więcej informacji na temat Akcji oraz planowanych wokół niej działań można znaleźć na stronie www.ratujemymozaiki.com .

6. Łódź Design Festival – wspomnień czar
Festiwalowe emocje już za nami, a my z niecierpliwością czekamy na jego przyszłoroczną edycję. Aby wypełnić ten czas oczekiwania i raz jeszcze poczuć klimat szóstego Łódź Design Festival zapraszamy do obejrzenia filmów podsumowujących to wydarzenie, które można obejrzeć na naszym kanale w serwisie youtube.pl – mówi Filipczak.

Zapraszamy na stronę www.paradyz.com   oraz na kanał YouTube Grupy Paradyż







Grupa Paradyż, w skład której wchodzą spółki Ceramika Paradyż Sp. z o.o. i Paradyż Sp. z o.o., to wiodący polski producent płytek ceramicznych. Od ponad 22 lat tworzy produkty, które zyskują uznanie klientów w 39 krajach na całym świecie. Produkty Grupy Paradyż powstają w pięciu zakładach produkcyjnych wyposażonych w nowoczesny i zaawansowany park maszynowy. Inwestycje w nowoczesne technologie, doskonała jakość wyrobów oraz uznane wzornictwo to podstawa dynamicznego rozwoju firmy. Ofertę wyróżnia nowatorski design, dbałość o dopracowanie detali oraz szeroka gama kompletnych kolekcji ścienno-podłogowych i elementów zdobniczych w wielu formatach, co daje szerokie możliwości aranżacji odmiennych w charakterze wnętrz. Obecny potencjał rynkowy Grupy Paradyż to 1800 pracowników oraz trzy marki w portfolio produktowym - marka Kwadro skierowana do segmentu ekonomicznego, marka Paradyż oferująca szeroką paletę kolekcji w różnych stylach i formatach oraz marka My Way Paradyż Group - propozycja premium skierowana do najbardziej wymagających klientów, którzy poszukują indywidualnych i nowatorskich rozwiązań w zakresie wzornictwa oraz technologii wykonania. Elegancja, styl, radość, klasyka, a także nowoczesny minimalizm - produkty Grupy Paradyż to pewny i najlepszy z możliwych wyborów - to gwarancja pięknego wnętrza. Uznanie klientów potwierdzone dynamicznie rosnącymi wynikami sprzedaży oraz licznymi nagrodami przyznanymi w prestiżowych konkursach – m.in. tytuł „Ambasador Polskiej Gospodarki 2012”, Złote Godło w kategorii QI Product w konkursie „Najwyższa Jakość Quality International”, nagrodę "Filary Polskiej Gospodarki 2011”, „JAKOŚĆ ROKU ZŁOTO 2012”, oraz „Wielka Perła Ceramiki UE 2011 z diamentami” dowodzą, że Grupę Paradyż można dziś uważać za przewodnika po światowym designie na rodzimym rynku materiałów budowlanych i wyposażenia wnętrz oraz doskonałą wizytówkę polskiego przemysłu na świecie.

Ceramika Paradyż
więcej informacji (PRESS BOX)

Nadesłał:

newss.pl
http://newss.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl