Suche produkty spożywcze to najchętniej wybierane produkty w e-sklepach


2023-03-13
Z roku na rok przybywa osób, dla których robienie zakupów spożywczych przez internet staje się naturalne. To efekt świadomego wyboru konsumentów, którzy cenią sobie zalety oferty sklepów online. Jakie? O tym przekonała się Barbora Polska – wiodąca marka z branży e-grocery.

Minęły trzy lata, od kiedy pandemia koronawirusa na zawsze odmieniła oblicze rynku spożywczego w Polsce. Początkowo w sieci pojawiały się oferty sklepów tradycyjnych, które decydowały się zmienić formę zamawiania i dystrybucji swoich produktów, aby przetrwać. Następnie na rynku zaczęły pojawiać się nowe marki, takie jak Barbora, która od lat jest liderem w branży e-grocery w krajach Bałtyckich, ale w Polsce nie ma swojego stacjonarnego odpowiednika.

 

Dziś branża e-grocery jest naturalnym, stałym elementem całej branży spożywczej w Polsce.  Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Barbora Polska, 64 % Polaków korzysta z takich usług, w tym około 20% respondentów wraca do tego samego dostawcy, a prawie 44% testuje i sprawdza oferty różnych sklepów. Blisko 36% respondentów w ogóle nie korzysta z opcji zakupów spożywczych przez internet. A skoro coraz więcej Polaków kupuje „spożywkę” w sieci, to zasadnym wydaje się być pytanie, co decyduje o ich wyborze i jakie produkty najczęściej „lądują” w ich wirtualnych koszykach.

 

Największą zaletą kupowania online, jak przyznało prawie 48% badanych, jest fakt, że nie trzeba wychodzić z domu. Dzięki temu zakupy możemy zrealizować tuż przed rozpoczęciem pracy na tzw. „home offisie”, a odebrać w  międzyczasie. Zaoszczędzony w ten sposób czas, który jest ważny dla 43% respondentów, możemy przeznaczyć na realizowanie swoich pasji czy zabawę z dzieckiem. Blisko co trzecia osoba ceni sobie brak konieczności stania w kolejkach, a 38% badanych fakt, że mogą zamawiać z dowolnego miejsca w przerwie na lunch, w autobusie, w drodze do domu, czy czekając na dziecko, które po południu rozwija swoje pasje na dodatkowych zajęciach. Fakt wniesienia zakupów przez kuriera z pewnością cenią sobie osoby starsze czy respondenci zamieszkujący wyższe piętra budynków bez windy. Łącznie jest ich 37%. Nieco ponad 20% zauważa, że dzięki internetowym zakupom spożywczym oszczędza na kosztach paliwa, co w dobie inflacji nie jest bez znaczenia, a 17% ceni sobie szybkość realizacji. Mniejsze znaczenie mają warunki sanitarne oraz transparentność promocji w danym dniu, które widać w aplikacji lub na stronie.

 

Badani, zapytani o to co powinno znaleźć się w ofercie takiego internetowego sklepu spożywczego, w większości (60%) wskazują na suche produkty spożywcze, takie jak makarony, ryże, kasze mąki. Na drugim miejscu wskazywano świeże produkty, owoce i warzywa, na kolejnym – pieczywo (34%), a za nim produkty do codziennej higieny i pielęgnacji (33%), chemię gospodarczą (32%), a na ostatnim miejscu mrożonki (zaledwie 16%). Jednak prawie 40% ankietowanych docenia wyjście poza schemat  i oferowanie przez dany sklep czegoś więcej, np.: prostych przepisów czy porad specjalistów ds. żywienia człowieka.

 

Chęć posiadania dodatkowych profitów towarzyszących zakupom internetowym, takich jak możliwość skorzystania chociażby z przepisów kulinarnych, pokazuje, z jak bardzo świadomym i wymagającym klientem mamy do czynienia. Nie wystarczy mieć w ofercie produkt i dowieźć go klientowi. Trzeba zaopiekować się nim pod wieloma względami. I to właśnie robimy. Nasze nowoczesne samochody dostawcze, zabudowane izotermą z agregatem, umożliwiającą przewóz żywności w kontrolowanej temperaturze, dbają o transport zwłaszcza świeżych produktów, jak warzywa i owoce. A to właśnie jest kategoria produktów, której obecności konsumenci oczekują od internetowych sklepów spożywczych. Ponadto współpracując ze specjalistami w dziedzinie żywienia, na bieżąco dostarczamy porady dietetyczne jak i przepisy z wykorzystaniem produktów dostępnych na naszej stronie internetowej, zawierające informację o czasie realizacji, które są łatwe w przygotowaniu, także wspólnie z dziećmi mówi Agnieszka Śliwka-Stachowiak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Barbora Polska Sp. z o.o.

 

 

W materiale wykorzystano wyniki badania, przeprowadzonego na zlecenie marki Barbora przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research w lutym 2023 roku, N = 1000.

 

Więcej informacji: www.barbora.pl

Nadesłał:

Aniaitbc

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl