Świat równych szans – P&G podsumowuje swoje działania w obszarze E&I przy okazji Miesiąca Równości i
P&G od lat dąży do stworzenia świata, który jest wolny od uprzedzeń i stereotypowego myślenia, w którym każdy ma równe szanse. Każdego roku w marcu, Procter & Gamble i jej marki, takie jak Ariel, Pampers, Gillette czy Pantene, świętują Miesiąc Równości i Inkluzywności.
W ten sposób firma chce dać wyraz uznania innowacjom sprzyjającym włączeniu społecznemu, różnorodnym sposobom myślenia i liderom dokonującym znaczących zmian w tym obszarze.
Innowacyjność leży u podstaw filozofii biznesowej Procter & Gamble, a usprawnienia wprowadzane w produktach firmy podnoszą poziom życia ponad 7 miliardów konsumentów na całym świecie. Innowacyjne rozwiązania w produktach, ale także systemach i procesach są możliwe dzięki różnorodności w zespołach. Dlatego też, dążenie do różnorodności jest wpisane w strategię biznesową firmy.
- Jesteśmy odzwierciedleniem naszych konsumentów, a dzięki temu, że jesteśmy różnorodni, mamy więcej empatii, szybciej rozpoznajemy i odpowiadamy na ich potrzeby. Nasze zespoły skupiają osoby, które reprezentują zróżnicowane podejście do problemów i ich rozwiązań. Różnorodne punkty widzenia i myślenia prowadzą z kolei do powiązania takich elementów, które pozornie są ze sobą niepowiązane, co w efekcie daje przełomowe rezultaty – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.
Różnorodni od samego początku
Koncern podejmuje wiele działań, aby zapewnić różnorodność. Realizuje to m.in poprzez dbanie o równą reprezentację kobiet i mężczyzn już na etapie pozyskiwania talentów. Na świecie, 45% pracowników P&G to kobiety. W polskich biurach firmy stanowią one 60%, a w centrum IT – 40% zespołu. To między innymi zasługa takich programów jak Future Female Leaders IT, który jest skierowany do studentek kierunków informatycznych. Dzięki niemu, uczestniczki mogą dowiedzieć się, jak P&G wykorzystuje nowe technologie do tworzenia innowacyjnych rozwiązań i jakie ścieżki kariery oferuje w obszarze IT. Obecnie trwa nabór do kolejnej edycji programu.
Jako jedna z niewielu firm na polskim rynku, P&G wykorzystuje unikalne cechy osób neuroróżnorodnych. Stworzyła specjalny program rekrutacji, który uwzględnia potrzeby osób w spektrum autyzmu. Dzięki niemu, w firmie pracuje obecnie 11 osób neuroróżnorodnych - w Globalnym Centrum Usług Biznesowych, Europejskim Centrum Zarządzania Łańcuchem Dostaw i fabrykach koncernu. Zajmują oni stanowiska analityków biznesowych, citizen develeperów i back-end testerów, wspierając zespoły P&G w zakresie analizy danych oraz optymalizacji i cyfryzacji procesów.
Miejsce pracy dla pracowników przyszłości – inkluzywne i wspierające różnorodność
Marki P&G, takie jak Ariel, Pampers, Pantene, Gillette, Always czy Oral B towarzyszą codziennie 7 miliardom konsumentów na całym świecie. Aby jak najlepiej rozumieć ich różnorodne potrzeby, firma dba o to, by tworzyć środowisko pracy dogodne dla równie zróżnicowanej grupy pracowników. Na początku roku firma oddała do użytku swoją odnowioną siedzibę, P&G Warsaw Hub, która jest nie centrum działalności koncernu w Europie Centralnej, ale także tworzy warunki do współpracy wszystkich jednostek biznesowych P&G zlokalizowanych w Polsce. Podczas modernizacji biura zadbano m.in. o to, by uwzględniało ono potrzeby osób z niepełnosprawnościami. W recepcji, która jest wizytówką firmy, została zainstalowana pętla indukcyjna dla osób słabosłyszących, która pozwala im skutecznie komunikować się z jej pracownikami. Wszystkie sale konferencyjne oznaczone są w języku Braille'a, dzięki czemu osoby niedowidzące z łatwością mogą samodzielnie znaleźć miejsce spotkania. Z kolei na podłodze znalazły się informacje o schodach i innych przeszkodach, by ułatwić pracownikom poruszanie się po biurze.
Równość płci zaczyna się w domu
Pracownicy P&G w swojej codziennej pracy skupiają się na tym, by poprawiać codzienność konsumentów. Koncern, dąży więc do tego, by także życie jego pracowników było łatwiejsze. Oferuje wiele udogodnień promujących równość płci, która według firmy zaczyna się już w domu. 3 lata temu firma wprowadziła program „Share The Care”, który jest skierowany do ojców zatrudnionych w P&G. Dzięki niemu mogą oni skorzystać z dodatkowych 6 tygodni pełnopłatnego urlopu rodzicielskiego – wykorzystując go w ciągu dwóch lat od narodzin dziecka. Program wspiera równe rodzicielstwo i elastyczny podział obowiązków, ale także ułatwia kobietom powrót do pracy po urlopie macierzyńskim. Cieszy się on coraz większą popularnością – od momentu uruchomienia go w Polsce skorzystało z niego już ponad 300 uprawionych ojców.
Produkty i opakowania, które spełniają potrzeby miliardów ludzi
Dzięki różnorodności i inkluzywnej kulturze, P&G lepiej rozumie tych, których głos jest mniej słyszany, a mają bardzo szczególne potrzeby. Firma nieustannie tworzy innowacyjne rozwiązania, żeby jej produkty były dostępne dla wszystkich. Chcąc uwzględnić potrzeby osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, zaburzeniami wzroku i funkcji poznawczych, stworzyła nowe, kartonowe opakowania kapsułek Ariel - ECOCLIC® box. Jest ono wyposażone m.in w technologię NaviLens, która pomaga osobom z wadami wzroku zidentyfikować, że kupują środek do prania. Produkty Ariel w innowacyjnym opakowaniu trafiły na półki w Polsce kilka miesięcy temu i dbają o nieskazitelną czystość ubrań polskich konsumentów.
Marki P&G zabierają głos w dyskusji dotyczącej świata równych szans
Firma wykorzystuje zasięg i siłę swoich marek, aby zabrać głos w dyskusji dotyczącej równych szans dla wszystkich. W kampaniach reklamowych marki P&G przełamują stereotypy, walczą z uprzedzeniami, motywują do zmian i odzwierciedlają zaangażowanie całego koncernu w tym obszarze. Głosem Michała Szpaka, ambasadora Pantene, w kampanii „Siła Włosów” marka zwraca uwagę na prawo do odmienności i wyrażenia jej poprzez wygląd, a w szczególności włosy. Również marka Gillette dostrzega zmiany w postrzeganiu męskości i zachęca mężczyzn, by stali się wzorami do naśladowania dla przyszłych pokoleń w dążeniu do świata równych szans. Poprzez kampanię „Facet na 100 PRO”, realizowaną z Fundacją Share The Care, marka Gillette pokazała, jak w pełni korzystać z ojcostwa i być obecnym w życiu swoich dzieci od samego początku.
- Dla nas świętowanie różnorodności nie kończy się w marcu. Będziemy konsekwentnie kontynuować nasze działania w kolejnych tygodniach, miesiącach i w przyszłości. Wspólnie z naszymi pracownikami, wykorzystując głos naszych marek, u boku naszych partnerów będziemy dążyć do zmian zarówno w społecznościach lokalnych, jak i na szeroką skalę – podsumowuje Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.
Nadesłał:
wiska
|