Wózki widłowe Jungheinrich na targach CeMAT 2011
Jungheinrich jest pierwszym producentem na świecie, który oferuje nowatorski system nawigacji magazynowej do szerokich korytarzy roboczych. Dzięki niemu będzie można lepiej wykorzystać potencjał magazynu i obsługujących go urządzeń. I nie są to tylko puste słowa.
Nawigacja do szerokich korytarzy roboczych różni się zasadniczo od nawigacji do wąskich korytarzy. W korytarzach wąskich określenie pozycji wózka widłowego jest możliwe dzięki technologii RFID i transponderom umieszczonym w podłożu, natomiast w korytarzach szerokich system działa na zasadzie wykrywania obecności wózków widłowych, ponieważ nie mają one narzuconych z góry tras przejazdowych.
Podczas targów CeMAT 2011 (2 - 6 maja 2011, Hanower) firma Jungheinrich - czołowy producent wózków widłowych - skupi się głównie na optymalizacji procesu przepływu towarów. W pawilonie firmy na Expo (stoisko nr P33/34) będzie można zobaczyć innowacyjne rozwiązania dla każdego odcinka procesu logistycznego w magazynie: od momentu przyjęcia towaru i rozładowania ciężarówki, aż po wysyłkę.
Oprócz nawigacji Jungheinrich zaprezentuje bezzałogowy system transportowy tzw. Auto Pallet Mover (APM). Innowacyjna koncepcja sterowania wózkami została poddana drobiazgowym testom, które pomyślnie zaliczyła i obecnie pracuje w kilku różnych firmach. W tym przypadku chodzi o samodzielnie przemieszczający się pojazd, którego głównym zadaniem są regularne prace transportowe, np. na trasie od przyjęcia towaru do miejsca przeładunkowego w regale. Pojazd APM może funkcjonować niezależnie lub w połączeniu z systemem zarządzania magazynem WMS. Pojazdami bazowymi APM-a są niezawodne i sprawdzone już pojazdy seryjne Jungheinrich. Duża dostępność oraz szerokie i bezproblemowe możliwości adaptacji należą do najważniejszych zalet tego pojazdu.
Skuteczne zarządzanie flotą wózków widłowych
Wiosenne targi będą również doskonałą okazją do zaprezentowania systemu zarządzania flotą wózków widłowych. Program pod nazwą „ISM Online" potrafi zarządzać, analizować i optymalizować floty wózków widłowych niezależnie od ich wielkości i kompleksowości. Jungheinrich stworzył narzędzie, które zwiększa przejrzystość oraz bezpieczeństwo w magazynie a także efektywnie wykorzystuje wózki widłowe pracujące w kilku lokalizacjach. System flotowy Jungheinrich składa się z różnych pakietów produktowych, które można dobrać w zależności od wymagań użytkownika. Dostęp do danych jest możliwy poprzez panel administracyjny w Internecie, praktycznie z każdego miejsca na świecie.
Wózki podnośnikowe z dyszlem i kompletnie nową platformą
Jungheinrich przedstawi na targach nowy wózek widłowy podnośnikowy typ ERC 212/214/216 (na zdjęciu), który w zasadzie trafi na rynek już wczesną wiosną. Jest on kombinacją zwrotnego pojazdu prowadzonego dyszlem i szybkiego wózka obsługiwanego przez operatora idącego. Rozkładana platforma przeszła całkowitą metamorfozę. Na krótko przed targami Jungheinrich wprowadzi na rynek wózek w wersji z szerokim rozstawem. EJC B serii 1 został stworzony z myślą o elastycznej obsłudze towarów specjalnych. Dzięki zwiększonemu rozstawowi ramion podporowych oraz widłom, które można opuścić do samej ziemi, wózek może pobrać każdą jednostkę.
Nowy ciągnik z ogumieniem superelastycznym
Jungheinrich rozszerza w tym roku także portfolio ciągników elektrycznych o pojazd EZS C40, stworzony na bazie ciągnika EZS 350 XL. Istotną różnicą jest - obok ogumienia superelastycznego - prześwit pod pojazdem zwiększony do 100 mm. Dzięki temu może pokonywać nierówności podłoża, występujące pomiędzy halami. Ponadto Jungheinrich zaprezentuje na CeMAT 2011 cały szereg innych rozwiązań z zakresu logistyki wewnątrzmagazynowej, np. wózki wysokiego składowania, inne wózki prowadzone dyszlem a także hydrostaty DFG/TFG serii 5 (udźwig do 5 t).
Nadesłał:
kraskairena
|