Wystawa Across Europe With Best Fashion Illustration w Łodzi


2018-02-22
W tym roku wystawa gości w pięciu miastach, obecnie możną ją oglądać w Łodzi. Od 19 lutego do 20 marca w Manufakturze wszyscy zainteresowani modą i sztuką będą mieli okazję obejrzeć prace ilustratorów mody z całego świata.

Zapraszamy osoby zainteresowane modą, ale również poszukujące pracy w branży modowej. Wystawie towarzyszyć będzie debata LPP x Fashion Think Tank, która odbędzie się 1 marca w łódzkiej Manufakturze.

Across Europe With Best Fashion Illustration to wystawa, na której prezentowanych jest ponad 60 prac autorstwa 40 ilustratorów mody z całego świata, m.in. z Mediolanu, Nowego Jorku, Tokio czy Gdańska. Artyści ci na co dzień współpracują z czołowymi domami mody, takimi jak Balenciaga, Ellie Saab czy Oscar de la Renta. Wśród wystawianych prac znajdują się także ilustracje polskich artystek - Katarzyny Smoczyńskiej, na co dzień tworzącej projekty dla znanej polskiej marki Reserved oraz Anny Halarewicz mającej na koncie współpracę z redakcjami „Harper’s Bazaar” i „Elle”. Na wystawie obejrzeć można również projekty Joanny Gniady, które znalazły się na łamach „Elle Italia” i „The Guardian” czy Karoliny Pawelczyk współpracującej z „BIZUU”, którą zachwycił się sam Marc Jacobs.

Prezentowane prace wykonane są różnorodnymi technikami plastycznymi, od akwareli po grafikę cyfrową. Wszystkie łączy chęć przedstawienia kreatywnej idei projektanta, która z czasem trafi w ręce technologów odzieży, krawców, a finalnie - do rąk konsumentów. Wystawa jest dedykowana nie tylko miłośnikom mody, ale także entuzjastom sztuki i designu.

- Wystawę organizujemy od niespełna trzech lat, swój debiut miała w listopadzie 2015 roku. Rokrocznie trwa ona kilka miesięcy i średnio co 3 tygodnie pojawia się
 w innym mieście. Powszechnie modę postrzegamy tylko przez pryzmat witryn sklepowych. Niestety mało kto wie, kto jest odpowiedzialny za wyznaczanie trendów w branży. Autorzy ilustracji prezentowanych na naszej wystawie pracują na co dzień w światowych stolicach mody. W ramach inicjatywy chcemy rzucić światło na prace największych młodych ilustratorów z całego świata. Ponadto, pragniemy również uświadomić, że realizacje polskich artystów mogą śmiało konkurować z pracami twórców z zagranicy –
mówi Kajetan Królikiewicz, właściciel wydawnictwa Historia i Sztuka, pomysłodawca i organizator wystawy.

Wystawa była prezentowana już w Krakowie i Warszawie, teraz nadszedł czas na Łódź, a następnie odwiedzi ona Wrocław i Gdańsk. Patronat medialny nad nią objęła redakcja Fashion Post, natomiast partnerem przedsięwzięcia jest polska firma LPP, właściciel marek odzieżowych: Reserved, Cropp, Mohito, House oraz Sinsay. Partnerstwo w wystawie to kolejny projekt LPP, który promuje młodych, utalentowanych twórców oraz karierę w branży mody.

Ważnym punktem łódzkiej części wystawy jest debata LPP x Fashion Think Tank, która odbędzie się 1 marca o godzinie 18:00 w Manufakturze (na I piętrze w rotundzie galerii handlowej Manufaktury). Podczas spotkania goście debaty będą dyskutować o specyfice pracy w branży mody z perspektywy projektanta i technologa, możliwościach rozwoju w tym sektorze, a także o poszukiwaniu inspiracji, kreowaniu trendów, czy przenikaniu się projektów ze świata mody z popkulturą i designem. Dyskusja może zainteresować nie tylko studentów uczelni artystycznych, ale też mieszkańców Łodzi, dla których ważna jest moda i kultura. Wśród prelegentów Magdalena Woźniczak - Koordynatorka ds. Technologicznych
w Reserved, Jarosław Szmyt - Starszy Projektant w Reserved oraz Harel – autorka bloga i felietonistka Vogue Polska. Debatę poprowadzi redaktor naczelna Fashion Post - Maryna Tomaszewska. Spotkanie ma charakter otwarty i bezpłatny.

- Kariera w branży mody jawi się często jako coś niezwykłego i spektakularnego, natomiast wymaga przede wszystkim bardzo ciężkiej pracy, cierpliwości, pokory i konsekwencji. Można się spełniać, ale niekoniecznie pod własnym nazwiskiem, np. jako konstruktor odzieży czy  projektant nadruków dla różnych marek. Moda to szeroka dziedzina, trzeba znaleźć w niej kompromis między biznesem a sztuką. Trzeba nauczyć się tak przedstawiać swoją wizję, żeby ludzie chcieli ją kupować. I uczyć się, uczyć, jak najwięcej. Nawet najgorętsze nazwiska są gorące przede wszystkim dlatego, że nie osiadają na laurach, są ciekawe wszystkiego, co je otacza i wciąż otwarte na nowe rozwiązania – autorka bloga i felietonistka Vogue Polska, Harel.

Wydarzenie powinno zainteresować również tych, którzy chcieliby spróbować swoich sił w branży modowej lub byli już z nią związani wcześniej, ale poszukują nowych wyzwań zawodowych w modzie. W dniu debaty od godziny 18:00 zainteresowani będą mieli możliwość odwiedzenia stoiska firmy LPP. Otrzymają tam pełen pakiet informacji na temat aktualnych ofert pracy i możliwości rozpoczęcia kariery w branży fashion.   

- Zdecydowaliśmy się na nawiązanie współpracy z organizatorem wystawy, ponieważ coraz bardziej dostrzegamy, jak wiele można jeszcze zrobić w obszarze edukacji artystycznej. Tak jak w każdej branży, również w modzie, poza wykształceniem cenne jest doświadczenie. Naszym projektem chcemy przybliżyć młodym osobom realia pracy w branży modowej. Nie każdy wie, że istotne jest tu poszukiwanie inspiracji, które staramy się zapewnić projektantom m.in. poprzez wyjazdy służbowe na targi fashion. Powszechnie mówi się o artystach ze światowych stolic mody takich jak Paryż, Nowy Jork czy Londyn, w momencie kiedy my w Polsce również mamy się kim pochwalić. Dowodem na to są chociażby prace polskich ilustratorów, które prezentujemy na wystawie – mówi Patrycja Zbytniewska, Starszy Specjalista ds. CSR LPP.

 

Nadesłał:

LPP SA

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl