Czym jest system CRM?
Czym jest CRM? to zestaw procedur i narzędzi istotnych w zarządzaniu kontaktami z klientami. Systemy są inwestycją dla przedsiębiorców, skutecznie wpływają na jakość usług, zwiększenie czasu realizacji, wzrost sprzedaży i nabycie nowych klientów.
Dlaczego dbałość o klienta jest tak ważna? Ponieważ przedsiębiorstwa tracą klientów głównie przez opóźnienia w działalności. Reakcja na potrzeby klientów, to kluczowe zagadnienie, które pozwala na zwiększenie zysków, przechwycenie nowych klientów, utrzymanie istniejących i integrację danych.
Jakie są zalety koncepcji CRM?
- Pomaga pozyskiwać Klientów i wspiera proces sprzedaży
- Dzięki jego zastosowaniu znacznie skraca się czas sprzedaży
- Podnosi się sprawność funkcjonowania
- Powoduje wzrost sprzedaży
- Rozwiązania pozwalają na przechwytywanie nowych klientów, utrzymanie istniejących
- Pozwala na ograniczenie kosztów administracyjnych
CRM dla firm szkoleniowych:
- Spójność. Koordynuje pracę trenerów poprzez możliwość umieszczenia i podejrzenia ich zadań w harmonogramie szkoleń
- Kompletność informacji. Zyskuje się dostęp do historii szkoleń, czyli informacji o rodzaju przeprowadzanych szkoleń, ilości uczestników, trenerów prowadzących szkolenia
- Kontrola. Wykonywanych działań handlowych przez menedżera przy wykorzystaniu raportów
- Możliwość dzielenia się. Informacjami ze współpracownikami
- Wszystko w jednym miejscu. Działania, oferty, maile, szkolenia – wszelkie informacje zebrane w jednym miejscu. Dostęp do pełnej historii współpracy z Klientem w jednym miejscu
- Obieg informacji. Przydzielanie praw dostępu do zapisanych danych
- Podatność na modyfikacje. Tworzenie dowolnie określonych grup Klientów poprzez zastosowanie filtrów grup
- Bezpieczeństwo. Danych poprzez zapisywanie danych teleadresowych klientów do jednej centralnej bazy danych
- Rozbudowane moduły. CRM dla firm szkoleniowych został rozbudowany o moduł umożliwiający obliczenie rentowności szkoleń otwartych oraz projektów zamkniętych
- Zapis kosztów jednostkowych. Do karty szkolenia wprowadzono możliwość przypisania kosztów jednostkowych (wynagrodzenie trenerów, catering itd.)
- Obliczenie rentowności. Na podstawie wprowadzonych kosztów oraz przychodów (wartość sprzedaży dla uczestników lub wartość projektu) system wylicza rentowność szkolenia
- Możliwość raportowania. CRM dla firm szkoleniowych raporty pozwalające na zbiorczą obserwację rentowności w określonym czasie, dla wybranej grupy działań czy dla wybranego użytkownika
Szkolenie z CRM czyli zarządzania relacjami z klientami. Wiedza przyswajana przez użytkowników jest przyswajana przez wykonywanie praktycznych ćwiczeń i zadań. Zaangażowanie użytkowników i utrzymanie jej na wysokim poziomie, jest dodatkową zaletą. Analiza dotychczasowych form zachowań i przećwiczenie nowych, z możliwością otrzymania informacji zwrotnej od prowadzącego warsztaty.
Nadesłał:
Kasiamer
|