Dział leasingu Apsys Polska zamyka III kwartał 2017 roku umowami na 19 tys. m2 GLA
W III kwartale 2017 roku spółka Apsys zawarła 96 umów najmu na łączną powierzchnię 19 tys. m2 GLA. Umowy dotyczą najmu w 23 centrach handlowych portfolio zarządzanego przez Apsys Polska. Obecnie Apsys posiada w zarządzaniu 2000 umów najmu.
Wypracowane przez lata obecności na międzynarodowym rynku unikatowe know-how Apsys w zakresie komercjalizacji obiektów handlowych pozwala organizacji tworzyć centra handlowe popularne wśród klientów i przynoszące zyski właścicielom. Obecnie Apsys zarządza w Polsce 2000 umowami najmu dla 23 centrów handlowych zlokalizowanych w 16 miastach Polski. W okresie lipiec – wrzesień 2017 roku, pomimo wakacyjnego spowolnienia na rynku, spółka zawarła 96 umów z najemcami centrów handlowych wynajmując im w sumie niemal 19 tys. m2 powierzchni GLA. Były to zarówno nowe umowy, jak i umowy przedłużające dotychczasową współpracę. Wśród nowych najemców znalazły się takie marki jak: Pinko, Samsonite, Converse (Posnania), Whiskey in The Jar, Starbucks, Decathlon, Anna Kruk i pierwszy poza Warszawą Le Creuset (Manufaktura). Dla Galerii Katowickiej Apsys pozyskał marki Empik i Pasibus, dla Galerii Gniezno Vistulę i Diverse, 3 Stawy w Katowicach zyskały JYSK, a w Focus Rybnik - Vistulę. W Warszawie spółka podpisała umowy najmu m.in. z markami: New Yorker, Carpisa i Toy’s box.
Apsys pozostaje w bieżącym kontakcie ze wszystkimi funkcjonującymi na polskim rynku najemcami. „Wiele firm planujących ekspansję, zwraca się do nas o pomoc w zaplanowaniu rozwoju sieci swoich sklepów. Są to przede wszystkim marki europejskie i amerykańskie, reprezentujące branżę modową, wyposażenia domu, gastronomiczną, zarówno sieciowe jak i niszowe” – mówi Marzena Hengenius, associate director Apsys Polska.
Podpisanie umowy najmu to efekt końcowy długiego procesu. Kilkunastoosobowy zespół specjalistów ds. komercjalizacji Apsys Polska dokładnie sprawdza rynek, analizuje możliwości socjodemograficzne i potencjał zakupowy miejsca. W oparciu o wnioski kształtuje tenant – mix, bada zainteresowanie najemców obiektem, zgłasza właścicielom uwagi odnośnie kształtu i wielkości powierzchni oraz rozmieszczenia poszczególnych sklepów. Takie podejście pozwala spółce skutecznie komercjalizować i rekomercjalizować powierzchnie handlowe zarówno w najbardziej nowoczesnych obiektach, jak również centrach dojrzałych, istniejących na rynku od kilkunastu lat.
Przy komercjalizacji nowo powstających obiektów specjaliści Apsys ściśle współpracują z działem developmentu, architektami oraz uczestniczą w procesie planowania. „Jeżeli inwestor wyraża zgodę, od początku konsultujemy projekt z kluczowymi najemcami. To pozwala nam sprawnie komercjalizować nowo powstające centra handlowe” – zauważa Marzena Hengenius z Apsys Polska. Przykładem może być sukces komercjalizacji Posnanii w Poznaniu, w której w dniu otwarcia działało 99% ze 100 tys. m2 powierzchni najmu. Atutem nowych obiektów w negocjacjach z najemcami jest wysokiej jakości powierzchnia o konkretnych wymiarach i udogodnieniach, a także zróżnicowana, nie tylko handlowa, oferta dla klientów.
Podczas rekomercjalizacji centrów starszej generacji stawką jest dalsze, prawidłowe funkcjonowanie obiektu na rynku. „Proces rekomercjalizacji centrum to temat, z którym obcujemy na co dzień. Współpracujemy z centrami, które powstały jeszcze w latach 90-tych ubiegłego wieku. Dojrzały rynek wymaga podnoszenia wartości projektów, zwłaszcza tych, które mają już ponad 10 lat. Przy wygasających umowach zawsze staramy się wybrać najemcę o jak największej wartości dla danego centrum, nawet jeśli wymaga to wykonania dodatkowych prac w budynku” – mówi Sylwia Surman, associate director w Apsys Polska.
„Doskonale skomercjalizowane centrum to wynik całego procesu, który przeprowadzamy. Rozpoczynając od opracowania strategii leasingowej dla danego projektu, uwzględniającej jego przeznaczenie, dochodowość i często zakładającej rekonfigurację stanu obecnego, poprzez szerokie konsultacje rynkowe i negocjacje biznesowe z klientami. To złożony i pracochłonny proces, który dzięki naszemu doświadczeniu i potencjałowi wiemy jak prowadzić z sukcesem” – konkluduje Agnieszka Schabowicz, associate director w Apsys Polska.