EFL nawet w pandemicznym roku nie zatrzymał się z inicjatywami CSR.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu po raz 19. zaprezentowało raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, do którego zakwalifikowało się aż 7 praktyk zgłoszonych przez EFL
Forum Odpowiedzialnego Biznesu po raz 19. zaprezentowało raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, do którego zakwalifikowało się aż 7 praktyk zgłoszonych przez EFL. Docenione zostały inicjatywy związane z pandemią COVID-19, projekty wspierające kobiecą przedsiębiorczość jak również długofalowy programy wellbeing dla pracowników.
Do tegorocznej edycji raportu FOB, który jest największym w Polsce przeglądem praktyk CSR, zostało zgłoszonych blisko 2 tysiące różnych praktyk. Jest to rekordowy wynik w historii wydawnictwa. Wśród nich 40 procent to nowe inicjatywy, które w zdecydowanej większości wynikały z ogromnego zaangażowania firm w Polsce w walkę z pandemią COVID-19. W raporcie zostało przedstawionych 7 praktyk EFL. Czyli wszystkie, które firma zgłosiła.
- Realizacja działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu to nie tylko przywilej, ale i nasz obowiązek. Z jednej strony, jesteśmy winni naszym pracownikom, klientom, parterom wsparcie istotnych z ich punktu widzenia inicjatyw. Natomiast jako „specjalista od MŚP” jesteśmy zobligowani przekazywać małym i średnim przedsiębiorcom wiedzę z zakresu CSR, do której podmiotom mniejszym, działającym lokalnie, bez powiązań transgranicznych, dotrzeć jest na pewno trudniej. Jako zarząd w zdecydowanej większości zgłaszanych w firmie inicjatyw CSR dajemy zielone światło i aktywnie wspieramy ich wdrażanie w życie. Cieszymy się, że jest ich aż tyle, a o ich skuteczności świadczą między innymi takie wyróżnienia jak raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu – powiedział Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL.
Ponad połowę wyróżnionych praktyk EFL stanowią zupełnie nowe projekty: dwa były odpowiedzią firmy na COVID-ową rzeczywistość – „Wsparcie dla Pracowników EFL w trakcie COVID-19” oraz „Wsparcie dla Klientów i Partnerów EFL w trakcie COVID-19”. Pozostałe dwa to Raport „Zielona energia w MŚP. Pod lupą” oraz projekt „Kobiety w biznesie”.
Raport „Zielona energia w MŚP. Pod lupą” jest dziesiątym opracowaniem z serii „Pod lupą” wydanym przez Europejski Fundusz Leasingowy w ramach autorskiego projektu „Europejski Fundusz Modernizacji Polskich Firm”. Koncentruje się na obszarze ekologii, energii odnawialnej, elektromobilności i aktywności MŚP na tych polach.
EFL prowadzi projekt „Kobiety w biznesie”, w ramach którego porusza takie kwestie jak równość płci, rozwijanie się w biznesie, a także potrzeba wypoczynku. Wspólnie z ekspertkami, które już od wielu lat z sukcesem prowadzą swoje firmy, podpowiada Polkom, jak zabrać się do otworzenia własnego biznesu i jakie kroki warto postawić na początku, żeby osiągnąć postawiony cel.
Wśród wyróżnionych projektów długofalowych znalazły się „Doładuj baterie – program wellbeing dla pracowników”, „Początkujący Menedżer" oraz „Klub Młodego Przedsiębiorcy”.
Program „Doładuj baterie” EFL uruchomił blisko cztery lata temu. Akcja była odpowiedzią na potrzeby pracowników w zakresie zachowania równowagi między pracą zawodową a życiem prywatnym. Takie inicjatywy jak „Dzień bez windy”, „Fruit day” czy treningi grupowe przyczyniają się do promowania wśród personelu Grupy zdrowego trybu życia.
Celem „Klubu Młodego Przedsiębiorcy” jest zdobycie wiedzy oraz umiejętności potrzebnych do wejścia na rynek pracy podopiecznym Wrocławskiego Centrum Opieki i Wychowania (projekt w 2020 został zawieszony ze względu na pandemię).
- W Grupie EFL odpowiedzialność biznesu stanowi istotę strategicznego zarządzania i jest realizowana przede wszystkim w trzech obszarach: gospodarczym, społecznym i środowiskowym. To swego rodzaju inwestycja, z której czerpią wszyscy – nasi pracownicy, klienci i kontrahenci. Dlatego nawet w tak trudnym, 2020 roku, przebiegającym pod znakiem walki z pandemią COVID-19, część inicjatyw długofalowych kontynuowaliśmy. To tym bardziej istotne, że z raportu FOB wynika, że pandemia doprowadziła do zawieszenia lub przerwania przez wiele firm części długoletnich praktyk CSR. Ponadto, w odpowiedzi na aktualne potrzeby, zrealizowaliśmy także nowe inicjatywy. Ważną rolę odegrały uruchomione przez nas programy pomocowe, w ramach których między innymi na wniosek klientów zmienialiśmy harmonogramy spłat. To zostało docenione przez naszych klientów, którzy w badaniu satysfakcji ocenili stopień zadowolenia ze współpracy z EFL w czasie pandemii na 8,9 pkt., w 10-punktowej skali. W długoterminowej perspektywie widzimy natomiast, że realizowane przez nas inicjatywy przyczyniają się nie tylko do większej efektywności oraz zadowolenia pracowników, ale również są skuteczną zachętą dla kandydatów, którzy chcą dołączyć do naszego zespołu – powiedział Konrad Ludian, kierownik zespołu komunikacji i CSR w EFL.
Nadesłał:
maja.lidke@efl.com.pl
|