Employer branding a home office – jak radzimy sobie w pracy zdalnej


Employer branding a home office – jak radzimy sobie w pracy zdalnej
2020-05-08
Pandemia wywołana wirusem COVID_19 zmieniła gospodarkę na niemal całym świecie. Przedsiębiorstwa musiały dostosować się do obecnych warunków rynkowych i odpowiedzialnie podejść do zarządzania ich firmami.

Wielu pracodawców dostosowało się do wytycznych ministerstwa i m.in. umożliwiło pracownikom zdalne wykonywanie obowiązków.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez devire w marcu 2020 na pracę zdalną zdecydowało się 67% przedsiębiorców wcześniej nie praktykujących takiej formy współpracy. Nowoczesne technologie i narzędzia telekomunikacyjne znacznie uprościły decentralizację zadań. Co więcej właściciele zarówno firm z  sektorów MŚP oraz dużych korporacji dostrzegli potencjał w elastycznym kształtowaniu stanowisk pracy.

Wg. Kamila Laskowskiego, leadera call center spółki Provema pandemia pokazała, że dobrze dobrani ludzie i odpowiednie zarządzanie zespołem może przełożyć się na sukces nawet pracując zdalnie. Co prawda łatwiej motywować pracowników twarzą w twarz jednakże są narzędzia ułatwiające współprace na odległość. Trzeba łamać schematy i budować własną ścieżkę.

Najważniejsze jest zaufanie. Jeżeli sami mamy obiekcję w działaniu na odległość to może wystąpić problem z komunikacją w zespole. Zlecając więc prace zdalną warto zdefiniować jak mają być wykonywane obowiązki. Istotny jest czas pracy. Harmonogram musi być jasny. Ponieważ praca odbywa się poza siedzibą organizacji możemy określić w jakich godzinach może odbywać się praca (np. najwcześniej, najpóźniej), czy obowiązuje według ściśle określonych godzin a może będzie to tryb zadaniowy. Wszystko zależy od specyfiki zleconych zdań. Realne rozliczenie efektów pracy. Omówmy z podwładnymi wszystkie za i przeciw. Praca powinna być wykonywana mądrze oraz efektywnie. Wykorzystujmy dostępne narzędzia jak zoom, WhatsApp czy skype. Regularne, wirtualne spotkania ograniczą  niedomówienia, wszelkie wątpliwości i pozwolą odpowiadać na bieżące pytania Twojego zespołu. Nie zakładaj z góry, że pracownicy nie są wystarczająco zdyscyplinowani. Zdalna praca ma wiele zalet. Podwładni poradzą sobie z dostosowaniem do nowych warunków i innowacyjnych rozwiązań.

Być może po ustaniu pandemii przedsiębiorcy zdecydują się na stałe wprowadzić elastyczne rozwiązania w swoje struktury i otworzą się na kolejne innowacyjne programy dla swoich pracowników.

Nadesłał:

Monika Krukowska

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl