Nietypowa akcja edukacyjna w Rzeszowie
W październiku na rzeszowskim rynku można było zobaczyć niecodzienną ekspozycję naturalnej wielkości manekinów różnej płci i w różnych kolorach. O idei i przebiegu ekspozycji opowiada Małgorzata Olejnik, dyrektor oddziału ING Życie w Rzeszowie.
Co Polacy wiedzą na temat ubezpieczeń i finansów?
Z raportu „Sztuka odpowiedzialności” przygotowanego na zlecenie ING Życie wynika, że 83% Polaków uważa się za osoby odpowiedzialne finansowo. Rzeczywiście coraz więcej ludzi myśli o swojej przyszłości, odkłada pieniądze na studia dla dzieci, zabezpiecza finansowo rodzinę przed niespodziewanymi wydarzeniami, rozważniej planuje wydatki. Ten sam raport pokazuje jednak, że tylko co 5. Polak, posiada ubezpieczenie na życie. Nadal jest wiele osób, które wolą wydać pieniądze na nowy telewizor, niż odłożyć je z myślą o przyszłości czy przeznaczyć tę kwotę na składkę ubezpieczenia. Polacy również chętniej ubezpieczają rzeczy materialne – dom, samochód. Zapominają natomiast o tym co najważniejsze – o własnym życiu. Poprzez akcje edukacyjne chcemy ludziom uświadomić, że warto być osobą odpowiedzialną oraz zapewnić bezpieczeństwo finansowe sobie oraz swoim najbliższym. Życie pisze bowiem różne scenariusze i warto być na nie przygotowanym.
Na czym polegała akcja z manekinami w roli głównej?
W sześciu największych miastach Polski, w tym w Rzeszowie, ING Życie zorganizowało ekspozycję „Naga prawda o ubezpieczeniach”, przedstawiającą 200 manekinów. Co 5. z nich był koloru pomarańczowego, co stanowiło nawiązanie do wspomnianych wcześniej badań społecznych, i tego że tylko co 5. Polak posiada ubezpieczenie na życie. Manekiny były więc ambasadorami opinii Polaków na temat odpowiedzialności finansowej. Dodatkowo w projekt udało się zaangażować artystów plastyków oraz gwiazdy ekranu. Na rynku w Rzeszowie pojawił się satyryk i rysownik – Henryk Sawka, oraz artystka – Joanna Jurga. Każda ze znanych osób pomalowała wybranego przez siebie manekina, a wszystkie powstałe w ten sposób „dzieła sztuki” zostały zlicytowane podczas aukcji charytatywnej, zorganizowanej przez Fundację Psychoonkologii „Ogród Nadziei”. Pieniądze pozyskane z ich sprzedaży przeznaczane zostaną na pomoc dla osób chorych na nowotwory oraz ich rodzin. ING Życie, jako firma odpowiedzialna społecznie, chętnie angażuje się w działania, które mogą pomóc innym żyć lepiej.
Jak rzeszowianie reagowali na edukowanie w przestrzeni miejskiej?
Podczas ekspozycji, która trwała tydzień, ludzie z zaciekawieniem oglądali manekiny oraz czytali, umieszczone na ich podstawach, dane z badań dotyczących odpowiedzialności Polaków. Pytali naszych przedstawicieli, czy rzeczywiście wolimy wydać pieniądze na nowy kosmetyk, ubranie lub telewizor, niż odłożyć je na czarną godzinę. Dyskusję wśród mężczyzn wywołał fakt, że większość kobiet, za najważniejszą cechę idealnego partnera wymienia odpowiedzialność. Dane te skłoniły wielu Panów do refleksji. Emocje wywołała również kwestia odpowiedzialności w kontekście płci: czy bardziej odpowiedzialne są kobiety, czy mężczyźni. Poprzez akcję „Naga prawda
o ubezpieczeniach” udało nam się zwrócić uwagę na problem wciąż niskiej odpowiedzialności finansowej Polaków. Większość rzeszowian przyznaje, że chciałaby być osobami odpowiedzialnymi, my dążymy do tego, aby nie tylko chcieli, ale przede wszystkim, by byli odpowiedzialni.
Nadesłał:
Multi_Communications
|