Światowi liderzy branży edukacyjnej dostrzegają rosnącą rolę technologii


2011-03-24
Cisco przedstawia wyniki międzynarodowego badania usług edukacyjnych. Najważniejsze kwestie to możliwość znalezienia pracy i przygotowanie do uczestnictwa w gospodarce opartej na sieci
Warszawa, 24 marca 2011 roku, Według globalnego badania zleconego przez Cisco
i przeprowadzonego przez firmę Clarus Research Group z siedzibą w Washingtonie ponad 75% wysokich urzędników zajmujących się edukacją na całym świecie uważa, że technologia może odgrywać główną rolę w sposobach uczenia się i nauczania.
Istotne zagadnienia dotyczące uczenia się i nauczaniaBadanie pokazuje, że wykładowcy i nauczyciele na całym świecie informują o trzech istotnych zagadnieniach dotyczących uczenia się:
  • Jako główne wyzwania 83% respondentów wymieniło przygotowanie uczniów i studentów do konkurowania w globalnej gospodarce i umożliwienie znalezienia pracy po ukończeniu szkoły. Obecnie uczniowie i studenci potrzebują programu, który przygotuje ich do uczestnictwa w coraz ściślej powiązanym ekosystemie, wymagającym znajomości sposobów wykorzystania technologii w efektywnym współzawodnictwie i dołączenia do wydajnych pracowników przyszłości.
  • Większość wykładowców i nauczycieli (85%) dostrzega dużą rolę technologii w sposobach uczenia się. Wskazano także na potencjalny wpływ technologii na zaangażowanie oraz aktywny udział uczniów i studentów w procesach edukacyjnych.
  • Potrzeba wdrożenia programów nauczania, które umożliwiają rozwijanie umiejętności uczniów oraz studentów poprzez pracę w grupach i realizację projektów została wymieniona przez 86% nauczycieli i wykładowców. Ponadto za istotne uważa się usprawnienie komunikacji z rodzicami, przedstawicielami wydziałów i kadrą.
Znaczenie kluczowych zagadnień dotyczących technologii
  • Niewłaściwe wykorzystanie Internetu, współpraca i bezpieczeństwo informatyczne to najważniejsze zagadnienia dotyczące technologii.
Nauczyciele i wykładowcy bardzo wysoko ocenili konieczność ochrony uczniów i studentów przed zagrożeniami płynącymi z Internetu. Na kolejnych miejscach stawiano wykorzystanie technologii do lepszej współpracy, wprowadzanie silniejszych zabezpieczeń systemów komputerowych w kampusach oraz wykorzystanie technologii do ograniczenia kosztów administracyjnych.
  • Na wysokich miejscach stawiano także zwiększenie efektywności, bardziej intensywne wykorzystanie systemów wideo oraz rozszerzenie systemów oceniania na podstawie danych.
Ankieta wskazuje, że nauczyciele i wykładowcy postrzegają technologię jako środek pozwalający zrobić więcej mniejszym nakładem i zapewniający możliwość zwiększenia efektywności. Respondenci z entuzjazmem podchodzą do planów rozpowszechnienia technologii wideo i osadzeniu multimediów w procesie uczenia się. Ponadto oczekują lepszego wykorzystania inwestycji w systemy oceniania na podstawie danych i systemy podejmowania decyzji.
  • Przedstawiciele szkół wyższych na całym świecie kładą nacisk na rozwiniętą międzynarodową edukację z wykorzystaniem Internetu.
65% ankietowanych przedstawicieli szkół wyższych stwierdziło, że w ciągu najbliższych pięciu lat międzynarodowe programy w trybie online będą dla nich główną szansą, ponieważ mogą one pomóc zwiększyć liczbę studentów wirtualnych oraz wzbogacić możliwości nauki dzięki zróżnicowaniu punktów widzenia wydziałów, studentów i ekspertów.Edukacja i gospodarka oparta na sieciTechnologia oferuje nowe rozwiązania dotychczasowych problemów nauczycieli i uczniów, zapewniając zwiększenie konkurencyjności szkół i uczelni wyższych. Z badań wynika również, że coraz popularniejsze zdalne nauczanie wymaga rozwijania umiejętności technicznych.Przykładowo:
  • Poprzez dostosowanie procesu nauczania i uczenia się do indywidualnych potrzeb
    z uwzględnieniem stopnia zaawansowania każdego studenta zamiast pozostawiania niektórych uczniów w tyle lub dostosowywania tempa do osoby uczącej się najwolniej. Nauczyciele odkryli, że dzięki wykorzystaniu komputerów z dostępem do sieci lub nauczaniu matematyki w trybie online zapewniono uczącym się możliwość rozwoju we własnym tempie. W ten sposób nauczyciele nie muszą koncentrować się głównie na osobach, które potrzebują więcej pomocy w danym zakresie.
  • Technologia może zapewnić nowatorskie podejście do edukacji, a jednocześnie ograniczyć ogólny koszt świadczenia usług edukacyjnych. Na przykład wykorzystanie systemów telepresence w zdalnej edukacji zwiększa dostępność oraz zmniejsza koszt dostarczenia usług edukacyjnych wszystkim studentom.
  • Technologie wideokonferencyjne zapewniają większą efektywność i wydajność nauczania
    w dowolnym czasie i miejscu. Takie rozwiązanie może zwiększyć wydajność dzięki ograniczeniu podróży pomiędzy szkołami lub nawet krajami i redukcji kosztów związanych
    z przestojami spowodowanymi dojazdami. Technologia teleobecności jest coraz częściej uwzględniana w szkoleniu nauczycieli i ich rozwoju zawodowym. Jednocześnie zwiększenie dostępności narzędzi do współpracy umożliwia utrwalenie nowych środowisk uczenia się opartych na realizacji projektów.
Co jest najważniejsze dla nauczycieli i wykładowców w różnych regionach świata?
  • Europa
Dla przedstawicieli instytucji oświatowych w Europie najważniejszymi problemami są fundusze, bezpieczeństwo w Internecie, bardziej widoczna obecność na rynku międzynarodowym oraz większy potencjał naukowy i bardziej wydajna infrastruktura. Ponadto 68% rektorów europejskich szkół wyższych stwierdziło, że międzynarodowe programy nauczania w Internecie są główną szansą na globalne rozszerzenie programów edukacyjnych.
  • Rynki wschodzące
Wyższa kadra kierownicza placówek edukacyjnych w państwach rozwijających się za najważniejsze z obecnych problemów związanych z nauczaniem uważa przygotowanie do udziału w globalnej gospodarce, obecność studentów na zajęciach oraz możliwość znalezienia pracy. Spośród wszystkich regionów Ameryka Łacińska jest oceniana najwyżej pod względem ogólnych aspiracji edukacyjnych i pozytywnego wpływu kształcenia na społeczeństwo.
  • Daleki Wschód
Większość urzędników zajmujących się edukacją na Dalekim Wschodzie uważa, że najważniejsze jest usprawnienie komunikacji ze studentami. Kluczowym elementem są także inwestycje w infrastrukturę i potencjał naukowy. Ankietowani przedstawiciele tego regionu sądzą, że technologia odegra wyjątkową rolę w procesie przygotowania pracowników przyszłości. Badanie podobnych nastawień przeprowadzone w roku 2010 wskazuje, że wśród nauczycieli
i wykładowców w USA:
  • 53% szefów placówek oświatowych i decydentów w szkołach podstawowych i średnich, szkołach przygotowujących do podjęcia studiów oraz uniwersytetów stwierdziło, że jest szansa na inwestycje w technologię wideo w ciągu następnego roku, aby „zwiększyć efektywność i skuteczność” szkół.
  • Większość respondentów (84%) uważa, że technologia odegra dużą rolę w udoskonaleniu sposobów uczenia się.
  • Podobny odsetek (82%) sądzi, że technologia odegra dużą rolę w ułatwieniu przygotowania studentów do dołączenia do pracowników przyszłości.
  • Zaraz za zatrzymaniem dobrych studentów – miejsce pierwsze – ankietowani w USA wymieniają następujące istotne problemy administracyjne i strategiczne, jakie stoją przed szkołami:
    • lepsza komunikacja z uczniami i rodzicami,
    • zapewnienie bezpieczeństwa fizycznego w kampusach,
    • zapewnienie bezpieczeństwa w Internecie,
    • wykorzystanie nowych technologii,
    • podniesienie umiejętności nauczycieli w zakresie korzystania z rozwiązań technicznych, multimediów i komputerów,
    • lepsza komunikacja z przedstawicielami wydziałów i kadrą.
Cytaty
  • Frank Florence, dyrektor ds. edukacji w sektorze publicznym, Cisco
„Rządy coraz częściej dostrzegają rolę edukacji w tworzeniu zdrowej gospodarki i zdrowego społeczeństwa. W tej wizji znaczenie technologii rośnie w coraz szybszym tempie”.
  • Renee Patton, dyrektor ds. edukacji w sektorze publicznym w USA, Cisco
„Z satysfakcją zauważam, że nowe technologie, takie jak rozwiązania do wideokonferencji, odgrywają coraz większą rolę w edukacji na całym świecie. Dzieje się tak, ponieważ zapewniają one studentom wiele możliwości, niezależnie od ich statusu społecznego
 i ekonomicznego oraz miejsca zamieszkania”.
  • Dr Ronald A. Faucheux, prezes, Clarus Research Group
„Wyniki przeprowadzonej na 5 kontynentach ankiety wskazują na wiele elementów wspólnych w nowej globalnej gospodarce — konkurencyjność, możliwość znalezienia pracy, bezpieczeństwo informatyczne — które nauczyciele i wykładowcy na całym świecie stawiają na pierwszym miejscu”. Informacje o badaniu: W przeprowadzonych ankietach telefonicznych wzięło udział 500 szefów placówek oświatowych
i decydentów   z branży informatycznej w 14 krajach na 5 kontynentach. Badaniem objęto następujące kraje: Australia, Brazylia, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Japonia, Meksyk, Rosja, Arabia Saudyjska, RPA, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Wielka Brytania. Połowę respondentów stanowili przedstawiciele szkół podstawowych i średnich, a drugą połowę przedstawiciele szkół wyższych.
 Informacje o firmie Cisco: Cisco (NASDAQ: CSCO) jest światowym liderem w dziedzinie rozwiązań sieciowych, które zmieniają sposób, w jaki ludzie kontaktują się ze sobą, komunikują i współpracująWięcej informacji na temat Cisco można znaleźć na stronach http://www.cisco.pl
i http://www.cisco.com. Polskie informacje prasowe firmy można znaleźć na stronie www.cisco.com.pl/prasa, natomiast centralny serwis informacyjny znajduje się pod adresem http://newsroom.cisco.com.
 Dodatkowych informacji udziela: Joanna Dunin-KępliczManagerSolski Burson-Marstellerul. Krakowskie Przedmieście 47/5100-071 Warszawatel. +48 501 132 395email: jdunin-keplicz@solskibm.pl www: www.solskibm.pl 

Nadesłał:

jdunin-keplicz@solskibm.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl